اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیماران کرمان نیازمند مبرم خون

سرما اهدای خون در کرمان را کاهش داده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: با توجه به اینکه بیماران کرمانی نیازمند مبرم به خون هستند، سرما اهدای خون در کرمان را کاهش داده است.

سرما اهدای خون در کرمان را کاهش داده است

محمدرضا مهدیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به کاهش اهدای خون طی ماه‌های سرد در کرمان اظهار داشت: در ماه‌های سرد سال به دلیل برودت هوا و شیوع بیماری‌های ویروسی انتقال خون استان کرمان با کاهش اهدای خون مواجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نیاز مبرم به خون یک تقاضای دائمی است و در تمام فصول و ماه‌های سال به خون و فرآورده‌های خونی نیازمندیم، اما در فصل سرما نیاز به خون کاهش پیدا نمی‌کند و حتی آمار نشان می‌دهد که گاهی اوقات به دلیل افزایش سوانح و عمل‌های جراحی مصرف خون حتی افزایش هم داشته است.

مهدیزاده با اشاره به اینکه استان کرمان یک هزار و 200 بیمار تالاسمی دارد و مصرف‌کننده دائمی خون هستند، افزود: هر بیمار تالاسمی به طور متوسط ماهانه به یک تا دو واحد خون نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه عمر گلبول قرمز متراکم 35 روز و پلاکت سه تا پنج روز است و امکان ذخیره‌سازی طولانی مدت این دو فرآورده که عمده مصرف بیماران هستند، وجود ندارد، بیان داشت: اهداءکنندگان خون در ماه‌های سرد سال بیماران را فراموش نکنند و با اهدای خون سالم خود به یاری این عزیزان بشتابند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل سرمای چند روز گذشته و کاهش مراجعه اهداءکنندگان خون با افت ذخایر خونی برای مواقع بحران و اضطرار مواجه هستیم که نگران‌کننده است.

مهدیزاده افزود: از شهروندان شریف استان کرمان درخواست دارم که همانند گذشته با مراجعه به مراکز ثابت و سیار خونگیری در سراسر استان کرمان این کاهش ذخایر را جبران کنند.

به گزارش فارس در استان کرمان در حال حاضر هشت مرکز ثابت خون‌گیری و پنج اکیپ سیار فعال هستند.

انتهای پیام/2446/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول