اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کسب افتخاری دیگر برای اردبیل

اکبری فرماندار نمونه در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت شد

خبرگزاری فارس: به دنبال ارزیابی بنیاد شهید و امور ایثارگران یوسف اکبری فرماندار سابق اردبیل به عنوان فرماندار نمونه حوزه ایثار و شهادت معرفی شد.

اکبری فرماندار نمونه در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت شد

فرماندار سابق اردبیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به دنبال ارزیابی و نامه ارسالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و ابلاغیه رسمی اداره کل ساماندهی گلزار شهدای مرکز بنده به عنوان فرماندار نمونه به لحاظ معاضدت در پیگیری، تخصیص اعتبارات لازم برای ساماندهی گلزار‌های منور شهدا و تلاش در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت انتخاب شده‌ام.

یوسف اکبری خاطرنشان کرد: در دوران فرمانداری سعی داشتیم در مرکز استان با همکاری مسئولان بنیاد شهید و دیگر دستگاه‌های فرهنگی موضوع ساماندهی گلزار شهدا و همچنین رسیدگی به امور ایثارگران و خانواده‌های شهدا را به جد پیگیری کنیم چرا که ما خودمان را مدیون این خانواده‌ها و مجاهدت فرزندان رشید آنها می‌دانیم.

وی یادآور شد‌: در آرامستان‌های موجود شهر سعی شد با حرکتی مطلوب و مناسب تمام مزار پاک شهیدان به شکل آبرومند مسطح‌سازی و ساماندهی شده تا عموم مردم و خانواده‌های شهدا در زمان حضور بر سر مزار فرزندان خود دچار مشکل و کمبودی نشوند.

فرماندار سابق اردبیل گفت: در دوران مسئولیت سعی داشتیم به اشکال مختلف حامی خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان پر‌افتخار، آزادگان سرافراز و همچنین رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی باشیم که در همین زمینه علاوه بر تامین منابع اعتباری و تخصیص اعتبار لازم از طریق فرمانداری سعی شد یادواره‌های شهدا به صورت محله‌ای، منطقه‌ای و در حوزه‌های مختلف برگزار شود.

اکبری گفت: از یک هزار و 440 مزار شهید در استان در دو سال گذشته بیش از 880 مزار در شهرستان اردبیل بازسازی و نوسازی شده است.

وی عنوان کرد:‌ برای هر کدام از این فعالیت‌ عمرانی و ساماندهی مزار شهدا 1.5 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است تا فضایی مناسب در آرامستان‌ها برای تکریم و بزرگداشت شهدا به وجود آید.

فرماندار سابق اردبیل افزود: بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار در سال‌های 89 تا 91 برای ساماندهی و بازسازی مزار شهدا هزینه شده است.

اکبری یادآور شد: تاکنون بیش از 80 درصد مزار شهدای شهرستان اردبیل بازسازی و مرمت شده و ادامه این روند را همچنان شاهد هستیم.

اکبری به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: همچنین در جریان آذر ماه شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل با مدیریت بنده و بر اساس ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش به عنوان شورای برتر و منتخب مراکز استان‌ها در سطح ملی معرفی شد.

وی افزود: سعی داشتیم با برگزاری جلسات منظم شورای آموزش و پرورش مرکز استان در حد وسع و توان از برنامه‌های راهبردی و همچنین تعمیر و مرمت و تجهیز مدارس حمایت کنیم که در دولت نهم و دهم اعتبارات ویژه‌ای نیز در این زمینه برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده در نظر گرفته شد.

فرماندار سابق اردبیل تصریح کرد: در شورای آموزش و پرورش یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی ما ارتقای جایگاه و منزلت آموزش و پرورش و توجه به معلمان شریف و اولیای تلاشگر بود که در این ارتباط با توجه به مصوباتی که از کارایی و کار‌آمدی خاصی برخوردار بود توانستیم بسیاری از موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

اکبری ادامه داد: در آخرین جلسه‌ای که بنده به عنوان رئیس این شورا حضور داشتم نسبت به پیشگیری از حوادث ناگوار در مدارس در سایه استفاده از بخاری‌های نفتی غیر‌استاندارد توصیه‌ها و تذکرات لازم را دادم و مدیران مدارس و مسئولان واحدهای آموزشی موظف شدند تا با مسئولیت‌پذیری فنی و اصولی ضمن مراقبت از مواد آتش‌زا در تامین، توزیع و استفاده صحیح از مواد سوختی در حفاظت از سلامت دانش‌آموزان همت کنند.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: البته در همین راستا وزارت نفت و شرکت گاز موظف شده تا نسبت به گازکشی مدارس اقدام لازم را انجام دهد تا مشکلات و معایب احتمالی به سرعت برطرف شود.

انتهای پیام/62001/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول