اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماهه امسال

بیش از 29 هزار واحد خون در لرستان به نیازمندان اهدا شد

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون لرستان گفت: طی 9 ماهه امسال 29 هزار و 232 واحد خون توسط افراد اهداکننده خون در لرستان به نیازمندان اهدا شد.

بیش از 29 هزار واحد خون در لرستان به نیازمندان اهدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، امیرحسین تروند صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: در این مدت در مجموع 37 هزار و 743 نفر برای اهدای خون به افراد نیازمند به پایگاه‌های فعال انتقال خون استان مراجعه کردند.

وی از اهدای 13 میلیون و 154 هزار و 400 سی.سی خون توسط نیازمندان خون در لرستان در این مدت خبر داد و گفت: این مقدار خون اهدا شده توسط مردم نوعدوست لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون لرستان گفت: تعداد مراجعه‌‎کنندگان به مراکز انتقال خون استان لرستان در این مدت شش درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در مجموع 50 درصد خون‌‎های اهدایی در این مدت توسط اهداکنندگان مستمر بوده است.

تروند با اشاره به میزان اهدای خون توسط بانوان لرستانی گفت: با توجه به اینکه 50 درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌‌دهند، اما میزان مشارکت آن‌ها در اهدای خون کمرنگ بوده و نیاز است در این راستا فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

وی تصریح کرد: در این مدت بیش از 10 درصد از بانوان استان خون اهدا کردند که متأسفانه نسبت به سال گذشته این میزان اهدا کاهش داشته است.

انتهای‌پیام/2304/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول