اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 930 هزار فقره انشعاب آب

57 شهر آذربایجان‌شرقی دریافت‌کننده خدمات آب شرب هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: 57 شهر استان دریافت‌کننده خدمات آب شرب هستند که این میزان شامل 930 هزار فقره انشعاب آب و 520 هزار انشعاب فاضلاب است.

57 شهر آذربایجان‌شرقی دریافت‌کننده خدمات آب شرب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، رضا پوررجب پیش از ظهر امروز در جلسه مدیران با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه آب شرب مهربان حدود 90 درصد سختی را کاهش خواهد داد، افزود: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب شرب مهربان سختی آب از 350 تا 400 میلی‌گرم در لیتر فعلی به زیر 100 میلی‌گرم در لیتر کاهش خواهد یافت و بعد از این آب با کیفیتی تحویل اهالی مهربان خواهیم داد.

وی با اشاره به وجود 2 هزار و 300 انشعاب آب شرب در مهربان تصریح کرد: تصفیه‌خانه آب شرب مهربان در همان ظرفیت طراحی شده است ضمن آنکه با توجه به وجود یک قنات با کیفیت مطلوب آب در شهر مهربان برای حل مشکل آب در نقاط مرتفع شهر در سال 92 از محل اعتبارات خشکسالی 250 میلیون ریال برای کمرگذاری و لایروبی قنات فوق هزینه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در خصوص روند کاری شبکه فاضلاب شهر مهربان نیز گفت: درمورد شبکه فاضلاب شهر فاضلاب مهربان مرحله اول و دوم مطالعاتی به پایان رسیده و مقرر شده است مطالعاتی که از طریق شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی صورت گرفته است به وزارت نیرو ارسال شود و از کمک نماینده محترم شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی در تصویب آن در کمیسیون 215 بهره خواهیم گرفت تا ردیف اعتباری برای آن تخصیص داده شود.

پورجب، استان آذربایجان‌شرقی را از لحاظ بهداشتی بودن و مطلوب بودن کیفیت آب شرب،نخستین استان کشور عنوان کرد و افزود: آذربایجان‌شرقی تنها استانی است که آب شرب آن از لحاظ بهداشتی و کیفیت مطلوب آب 99.9 درصد است .

 

*57 شهر استان دریافت‌کننده خدمات آب شرب هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: 57 شهر استان دریافت‌کننده خدمات آب شرب هستند که این میزان شامل 930 هزار فقره انشعاب آب و 520 هزار انشعاب فاضلاب است که طول شبکه آب شهری در استان 9 هزار کیلومتر است و از این میزان 4 هزار کیلومتر آن در شهر تبریز اجرا شده است.

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان با اقدامات انجام شده هدررفت آب استان را به 9.18 درصد کاهش داده است و در 78 روستای نزدیک به شهرها با نصب کنترل حجمی به مردم خدمات ارائه می‌دهیم.

پوررجب، اجرای سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی در راستای سالم‌سازی محیط زیست شهری و افزایش بهداشت عمومی جامعه را جزو اولویت‌های کاری آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی عنوان کرد و در خصوص فعالیت‌های انجام شده در بخش فاضلاب با اعلام این مطلب و با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب در استان و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بر این اساس شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با نگاهی کلان، با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه اقدام به احداث شبکه فاضلاب خانگی مبتنی بر استانداردهای زیست‌محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقاء سطح بهداشت عمومی گامی بلند برداشته است.

 

* آب و فاضلاب استان در 17 شهر طرح‌های فاضلاب و لوله‌گذاری اجرا می‌کند

پوررجب ادامه داد: در این راستا شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تنها شرکتی است که در 17 شهر طرح‌های فاضلاب و لوله‌گذاری اجرا می‌کند و تاکنون بیش از 2 هزار و 600 کیلومتر در سطح استان لوله‌گذاری فاضلاب انجام شده است و تنها در شهر تبریز بیش از 8 هزار و 500 هکتار در خصوص طرح‌های فاضلاب مطالعه شده که این امر نشانگر توجه دولت به مقوله فاضلاب و بهداشت عمومی است.

وی در ادامه افزود: شرکت آب و فاضلاب در حال حاضر بیش از 520 هزار فقره انشعاب فاضلاب از سامانه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی بهره‌مند بوده و برای بیش از یک میلیون و 670 هزار نفر خدمات فاضلاب ارائه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به درصد بهره‌مندی جمعیت استان از سامانه فاضلاب شهری گفت: در این راستا 57 درصد از جمعیت شهری استان از پوشش تاسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب برخوردار بوده‌اند که این رقم نسبت به متوسط کشوری رشد قابل توجهی را در استان نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی افزود: طول شبکه فاضلاب استان 2 هزار و 600 کیلومتر و تعداد انشعابات واگذاری و نصب شده تاکنون به بیش از 520 هزار فقره رسیده است.

پوررجب، در خصوص عملکرد شرکت در بخش واگذاری انشعاب فاضلاب در طول شش ماهه اول سال‌جاری گفت: در شش ماهه نخست سال شرکت آب و فاضلاب استان تعداد 11 هزار و 130 فقره انشعاب فاضلاب در سطح شهر تبریز و تعداد 14 هزار و 500 فقره انشعاب فاضلاب در سایر شهرهای دارای سیستم مدرن شبکه فاضلاب و انشعاب واگذار کرده است.

 

* در طول شش ماهه اول‌ سال، 95 کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: این شرکت در طول شش ماهه اول‌ سال حدود 50 کیلومتر در تبریز و 45 کیلومتر نیز در سایر شهرهای استان لوله‌گذاری فاضلاب انجام داده است.

پوررجب با اشاره به تصفیه‌خانه‌های موجود و فعال استان گفت: در حال حاضر این شرکت در شهرهای بزرگ از جمله تبریز، مراغه، میانه، سراب، مرند، جلفا، اهر و عجب‌شیر هشت تصفیه‌خانه فاضلاب فعال در مدار بهره‌برداری دارد.

وی تاکید کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب بستان‌آباد به عنوان نهمین تصفیه‌خانه فاضلاب استان، پنجمین تصفیه‌خانه فاضلاب است که در دوران خدمت دولت نهم و دهم در این استان به زودی با حضور وزیر نیرو و استاندار آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، تصفیه‌خانه فاضلاب بناب با پیشرفت فیزیکی حدود 80 درصدی را جزو پروژه های مهر ماندگار در استان عنوان کرد و افزود: برای اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان بناب 80 میلیارد ریال هزینه شده و برای آماده شدن جهت بهره‌برداری نیاز به 50 میلیارد ریال اعتبار است که با تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز تا پایان فعالیت دولت دهم آماده بهره‌برداری خواهد شد.

پوررجب با اشاره به اینکه سیستم یکپارچه کردن مدیریت شهری و روستایی در آب و فاضلاب در مراحل اولیه قرار داد، تصریح کرد: یکپارچه بودن سیستم‌های مدیریتی بسیار کار خوبی است و اگر مدیریت واحد حاکم شود، از هدررفت منابع جلوگیری شده، خدمات از یک منبع به شهرها و روستاها تزریق می‌شود که خدمات بهتری ارائه خواهد شد و قطعاً پیشرفت طرح‌ها بالاتر رفته و کیفیت کارها مطلوب‌تر می‌شود.

 

* رتبه نخست آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در ارزیابی عملکرد سال 90

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، در خصوص عملکرد شرکت تحت مدیریتش در شش سال گذشته اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان موفق به کسب رتبه نخست کشوری در ارزیابی عملکرد سال 90 وزارت نیرو در بین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری شد.

پوررجب افزود: با توجه به عملکرد و اقدامات موثر شرکت‌‌های آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در طول سال 1390 در شاخص‌های مورد ارزیابی توسط وزارت نیرو و در محورهای رضایت ذی‌نفعان بیرونی، مالی و اقتصادی، بهره‌برداری، توسعه و توانمندسازی این شرکت موفق به اخذ نمره کامل در این بخش‌ها شد.

پوررجب خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در سال 1388 نیز توانسته بود در ارزیابی عملکرد وزارت نیرو رتبه نخست کشوری را در بین شرکت‌های آب و فاضلاب کشور کسب کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کسب رتبه اول در بحث زیرساخت‌های مسکن مهر و رتبه سوم کشوری در بحث طرح‌های عمرانی شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های سراسر کشور را از جمله موفقیت شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در شش سال اخیر عنوان کرد.

 

انتهای پیام/60008/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول