اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شهری استانداری خراسان رضوی خبر داد

تشکیل کارگروه با هدف مدیریت کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس:مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان رضوی از تشکیل کارگروه بیمه، بازسازی و بازتوانی، تامین و توزیع ماشین‌آلات آواربرداری ساختمان‌ها، آتش‌نشانی، مواد خطرناک و انتقال و تدفین متوفیات خراسان رضوی خبر داد.

تشکیل کارگروه با هدف مدیریت کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مجتبی علوی‌مقدم ظهر امروز در نخستین جلسه این کارگروه، با بیان اینکه لحظات نخست در مدیریت بحران ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه، به ویژه زلزله دارای نقش حیاتی است، وی تصریح کرد: در 24 ساعت اول پس از زلزله می‌بایست بحران با کمترین آسیب مدیریت شود و هدف از تشکیل این کارگروه نیز ایجاد شرایط یاد شده است.

وی با اشاره به فعالیت 6 کمیته در ذیل این کارگروه، عنوان کرد: این کمیته‌ها شامل بازسازی و آواربرداری با مسئولیت بنیاد مسکن، کمیته تامین و توزیع ماشین‌آلات با مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی، کمیته آتش‌نشانی و مواد خطرناک با مسئولیت سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد، کمیته تدفین با مسئولیت سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد، کمیته بیمه با مسئولیت بیمه مرکزی و کمیته بازتوانی به مسئولیت بهزیستی است.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون کمیته‌های ذیل کارگروه تشکیل و دستورالعمل و آیین‌نامه داخلی آن‌ها در دست تدفین است.

علوی افزود: در مرحله بعد و با معرفی نماینده ثابت از سوی دستگاه‌های عضو، آیین‌نامه و دستورالعمل کارگروه‌ها و متعاقب آن وظایف هر دستگاه در مواقع بحران مشخص می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: با فعالیت این کارگروه، گام مؤثری در جهت پیشگیری از افزایش صدمات و کنترل آسیب‌ها در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه، به ویژه زلزله برداشته شود.

انتهای پیام/70006/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول