اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

زلزله‌زده‌ای در آذربایجان‌شرقی زیر چادر زندگی نمی‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اکنون با قاطعیت می‌توانیم بگوییم که همه مردم در مناطق زلزله‌زده در مسکن دائم یا اتاقک‌های مخصوص ساکن هستند و کسی در زیر چادرها نمانده است.

زلزله‌زده‌ای در آذربایجان‌شرقی زیر چادر زندگی نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در همایش طلاب و فضلای آذربایجان شرقی آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان را تشریح و گزارشی از وضعیت شاخص‌های توسعه و پیشرفت استان در زمینه‌های مختلف ارائه کرد.

وی با اشاره به نقش روحانیت در مراحل مختلف امدادرسانی به زلزله‌زدگان ارسباران گفت: روحانیت نقش غیرقابل انکاری در حل بسیاری از مشکلات اجتماعی داشت و ما معتقد بودیم که اگر نتوانیم روحانیت را با خود همراه کنیم کاری از پیش نخواهیم برد.

علیرضابیگی افزود: بر همین اساس در نخستین روزهای پس از اتمام عملیات امداد و نجات و اسکان اضطراری زلزله‌زدگان، همایش روحانیون مناطق زلزله‌زده را برگزار کردیم و تصمیمات و مصوبات دولت را با روحانیون در میان گذاشتیم.

وی با بیان این که برنامه‌ریزی دولت در مناطق زلزله‌زده مبتنی بر احساس مسئولیت بود، اظهار داشت: تصمیمات مسئولانه دولت موجب شد که کار آواربرداری با آن همه مشکلات اجتماعی که تنها با حضور میدانی در صحنه قابل حل بود در مدت زمان کوتاهی انجام شود و در این مرحله بیش از سه میلیون تن آوار از روستاهای زلزله‌زده حمل شد.

علیرضابیگی ادامه داد: بعد از آواربرداری کار بازسازی با مشارکت بنیادهای مسکن 11 استان کشور و بسیج امکانات همه دستگاه‌ها آغاز شد و اکنون بیش از 11 هزار مسکن دایم در این مناطق تحویل مردم شده است.

وی افزود: دولت در کنار بازسازی از معیشت مردم هم غافل نبود و در این راستا تاکنون 12 هزار واحد نگهداری دام و احشام توسط سپاه پاسداران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شده است.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: علاوه بر این 10 هزار اتاقک مخصوص نگهداری محصولات کشاورزی که به عنوان حاشیه امنیت سکونت نیز کاربرد دارد در کنار خانه‌های مردم نصب شده و جمعیت هلال احمر نیز با مشارکت مردم و خیرین چهار قلم کالای اساسی خانوارهای ساکن در خانه‌های بازسازی شده را تامین کرده است.

زلزله‌زده‌ای زیر چادر نمانده است

وی تاکید کرد: اکنون با قاطعیت می‌توانیم بگوییم که همه مردم در مناطق زلزله‌زده در مسکن دایم یا اتاقک‌های مخصوص ساکن هستند و کسی در زیر چادرها نمانده است.

وی با بیان اینکه دولت در خصوص این مناطق کوتاهی نکرده است، افزود: در هفته‌های گذشته همایشی را برگزار کردیم و از مردم شهرستان اهر خواستیم که مشکلات خود را در حضور تمام مدیران استان بیان کنند؛ اما آنچه در این همایش از سوی مردم عنوان شد عمدتا مسایل جزیی و قابل حل بود و مسایلی که موجب نارضایتی مردم باشد مشاهده نکردیم.

علیرضابیگی تصریح کرد: در روند این کار بسیار بزرگ ممکن است نواقصی هم باشد اما این نواقص چیزهایی نیستند که عظمت کارهای انجام شده را تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی افزود: کاری که در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی انجام شد در سطح بین‌المللی قابل ارائه و کم‌نظیر است و کارشناسان داخلی و خارجی نیز این موضوع را گواهی می‌دهند.

علیرضابیگی تاکید کرد: این اقدامات کارنامه شخص یا نهاد خاصی نیست بلکه کارنامه نظام جمهوری اسلامی است که در کتاب افتخارات ملت ایران به ثبت رسیده است.

وی افزود: اکنون با یک نگاه تازه‌ای به منطقه ارسباران نگاه می‌کنیم و تلاش داریم ظرفیت‌های منطقه را برای رونق زندگی مردم و توسعه و پیشرفت منطقه به کار گیریم. 

انتهای پیام/60002/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول