اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار خراسان رضوی

63 برنامه عملیاتی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به تصویب رسید

خبرگزاری فارس: با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی برنامه عملیاتی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خراسان رضوی به تصویب رسید.

63 برنامه عملیاتی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری عصر امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان، ضمن ارائه آماری از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان و تحلیل آن، مواردی چون موازی کاری، بخشی نگری، تضعیف نقش خانواده در تربیت فرزندان، بالا رفتن سن ازدواج، مشکلات اقتصادی و فقدان توجه اصولی به نشاط اجتماعی را از جمله تهدیدهای این حوزه برشمرد.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه مسئولان نسبت به جرایم و آسیب‌های اجتماعی، افزود: پیشگیری از بروز و برخورد صحیح با آسیب‌های اجتماعی، مستلزم بازتعریف مصادیق این آسیب‌ها و ریشه‌یابی آنها است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: در این میان برخورد با آسیب‌های کلان، اولویت و اهمیت ویژه‌ای دارد که با عملیاتی شدن این برنامه‌ها شاهد موفقیت‌هایی در این حوزه خواهیم بود.

غفاری اصلاح روند اجرایی صدور مجوز های مراکز مشاوره، تدوین الگوهای بین بخشی برای حمایت از افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، پیگیری روند اصلاح صدور مجوز سمن‌ها و ارزیابی مستمر دستگاههای مسوول در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از جمله برنامه های مصوب در این جلسه برشمرد که برای اجرای هر یک از آن ها یک دستگاه مسئول و چند دستگاه همکار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر استان مبنی بر پاکسازی نقاط آلوده از معتادان پر خطر تاکید کرد: با توجه به اینکه این امر با سه هدف جمع آوری، درمان و پاکسازی صورت می‌پذیرد، افزایش تعداد مراکز سرپناه محلی در شهرهای دارای اولویت، توسعه ورزش های همگانی و تفریحات سالم با رویکرد گسترش فرهنگ و نشاط اجتماعی و ایجاد بسترهای مناسب برای اجرای مجازات های اجتماعی، جایگزین برای مجرمان از جمله موارد حایز اهمیت است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان رضوی همچنین بر شناسایی و تشویق سمن های مرتبط برای ورود به حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و استفاده از مددکاران و روانشناسان تاکید کرد.

انتهای پیام/70002/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول