اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سوادکوه و انتخابات‌ پیش‌رو/ آزمونی دیگر برای توسعه

خبرگزاری فارس: فعالان سیاسی و اجتماعی سوادکوه در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و چهارم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به دنبال توسعه هستند.

سوادکوه و انتخابات‌ پیش‌رو/ آزمونی دیگر برای توسعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوادکوه، انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و چهارم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از برنامه‌های مهم و تاثیرگذار سیاسی جمهوری اسلامی در آینده‌ای نه چندان دور است.

چهره‌ها، گروه‌ها و طیف‌های مختلف در حال وزن‌کشی سیاسی و یارگیری هستند و از طرف دیگر اختیارات و وظایف قوه مجریه نقش تعیین‌کننده‌ای در مناسبت‌های مختلف پیش رو ایفا خواهد کرد.

حضور در انتخابات در جامعه‌ای که با ولی فقیه اداره می‌شود با جوامع دیگری که دموکراسی‌خواهی را یدک می‌کشند و وسیله‌ای برای دستیابی به اجرای احکام دین است و در نظام سیاسی که با عنوان دموکراسی اداره می‌شود، حضور در انتخابات حقی اجتماعی و سیاسی است که فرد مختار است در آن شرکت کند و اهداف‌شان نیز ابزار دستیابی به آن را توجیه می‌کند.

سئوالی که برای فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان‌ها، شهرها و حتی روستاها به وجود می‌آید این است که برگزاری انتخابات در سطح ملی تا چه اندازه در سرنوشت آنان مؤثر است و یا انتخابات شوراهای اسلامی با توجه به آشنایی اندک اکثر اعضای آن با قوانین چگونه می‌تواند در توسعه و رفاه آنان نقش داشته باشد.

معتقدیم فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان‌های نه چندان بزرگ از نظر جغرافیایی و سیاسی در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری، نباید به دنبال نام‌ها و گروه‌های سیاسی و طیف‌ها باشند که ایده‌آل این رویکرد عبارت از دستیابی فرد یا حلقه کوچکی از اطرافیان آن به برخی از مناصب یا برآورده شدن برخی از نیازهای اقتصادی از طریق وام کلان یا خرد با سود پایین باشد و مجموع شهرستان در این ارتباط سود چندانی به دست نمی‌آورد.

استفاده از توان نیروهای توانمند، فرهیخته و پرورش سعه صدر فعالان سیاسی و اجتماعی از ابزارهای اولیه دستیابی به اهدافی است که خروجی آن توسعه همه جانبه شهرستان با استفاده از کانال‌های مختلف جذب بودجه و تسهیلات است.

ایجاد تفاهم شهرستانی در بین فعالان مختلف آن و تهیه نقشه راه توسعه شهرستان و تبیین اهرم‌های دستیابی به اهداف تعیین شده با همراهی و همکاری همه فعالان به دست می‌آید.

برخی از فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان سوادکوه درباره تاثیر انتخابات ریاست جمهوری در توسعه شهرستان و امکان تشکیل ستاد واحد شهرستانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری و فعالیت شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، پاسخگوی سئوالات خبرگزاری فارس در این شهرستان بودند.

کارنامه شوراها را خوب ارزیابی می‌کنم

مسئول ستاد اصولگرایان حامی ولایت شهرستان سوادکوه در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه کارنامه شوراها را خوب ارزیابی می‌کنم، با تاکید بر لزوم عضویت اعضای ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری در ستادهای استانی گفت: تاثیرگذاری اعضای ستادهای شهرستانی در انتخابات ریاست جمهوری به عضویت فعال و برجسته در ستادهای استانی و کشوری بستگی دارد.

محمد نبوی به برنامه‌ریزی ستاد اصولگرایان حامی ولایت شهرستان سوادکوه بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: گروهی از مجموعه فرهیختگان و نخبگان سیاسی و اجتماعی سوادکوه را با موضوع بررسی و ارائه راهکار برای توسعه شهرستان سوادکوه تشکیل دادیم که بنا بر دلایل مختلف تداوم نیافت.

مسئول ستاد اصولگرایان حامی ولایت شهرستان سوادکوه به لزوم تشکیل ستاد واحد شهرستانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری اشاره و خاطر نشان کرد: در صورت وجود اراده قوی و فرهنگ‌سازی سیاسی و اجتماعی می‌توان در این راستا گام‌های محکمی برداشت.

نبوی به وضعیت شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای سوادکوه پرداخت و گفت: کارنامه شوراها را خوب ارزیابی می‌کنم.

وی به کیفیت فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستاها اشاره کرد و یادآور شد: توقعات عمومی متناسب با امکانات نیست و حضور افراد پا به کارتر می‌تواند به توانمندسازی هر چه بیشتر آن کمک کند.

شرط تشکیل ستاد واحد انتخابات به نحوه تعامل فعالان سیاسی بستگی دارد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سوادکوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان به تاثیر کلان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری تاثیر همه جانبه‌ای در شهرستان‌ها خواهد داشت.

رمضانعلی قاسمی به فعالیت اعضای ستادهای انتخابات و لزوم توجه آنان به توسعه شهرستان سوادکوه اشاره کرد و افزود: اگر اهداف فعالیت‌ها برای رضایت الهی و توسعه شهرستان باشد، شاهد تاثیر ملموسی از فعالیت‌های ستادها خواهیم بود.

عضو ستاد انتخابات دهم اصولگرایان سوادکوه خاطر نشان کرد: شرط تشکیل ستاد واحد انتخابات بستگی به نحوه تعامل فعالان سیاسی و اجتماعی دارد.

وی به تلاش‌های اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای سوادکوه اشاره و خاطر نشان کرد: شوراها در حد توان و امکانات تلاش کردند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سوادکوه افزود: همکاری و همراهی مسئولان انتخابی و انتصابی با شوراها می‌تواند به توسعه هر چه بیشتر شهرها و روستاها منجر شود.

دبیر ستاد احمدی‌نژاد در دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری سوادکوه نیز با تاکید بر اینکه تشکیل ستاد واحد بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اقدامی مؤثر برای توسعه سوادکوه است، گفت: مؤثر بودن تشکیل ستاد واحد بعد از انتخابات ریاست جمهوری بستگی به تفکر شهرستانی فعالان سیاسی و اولویت دادن به منفعت مردم دارد.

حسن شورزند سهم‌خواهی را از موانع مهم فعالیت‌های پایدار برای توسعه ذکر کرد و افزود: افراد متفکر و دلسوز و خلاق ستادهای انتخاباتی گزینه‌های عضویت در ستاد انتخاباتی مشترک باشند.

وی به فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستاها اشاره کرد و یادآور شد: محافظه کاری از آسیب‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستاها برای خدمت صادقانه است.

شورزند با اشاره به اینکه برخی‌ها برای مطرح کردن خود به شوراها وارد شده‌اند، خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های فعالیت در شوراهای اسلامی قابل توجه است و اعضای شوراها بر طبق توانایی‌های خود عمل کردند.

استفاده از توان شوراها می‌تواند به توسعه منجر شود

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان سوادکوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به تلاش‌های شوراهای روستا، شهر، بخش و شهرستان برای توسعه گفت: پیگیری طرح‌های مختلف مربوط به توسعه و رایزنی با مسئولان برای اجرایی کردن طرح‌ها و مصوبات در بسیاری از موارد به نتیجه رسیده است.

رضاعلی جعفری با بیان اینکه شاید بعضی از اعضای شوراها فعال نباشند ولی عموما دارای روحیه تلاش و خدمت هستند، افزود: استفاده از توان شوراها می‌تواند به توسعه هر چه بیشتر منجر شود.

وی با اشاره به امکان تشکیل ستاد واحد شهرستانی از مجموع ستادهای فعال نامزدهای ریاست جمهوری در شهرستان گفت: تشکیل ستاد مشترک بعد از انتخابات ریاست جمهوری طرحی ایده‌ال است ولی تجربه نشان داده که اعضای ستادها و حتی درون ستادها با هم کنار نمی‌آیند.

جعفری به تاثیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری در توسعه شهرستان سوادکوه اشاره کرد و گفت: استفاده از کانال فعالان سیاسی نامزدها راهکار مناسبی برای توسعه است.

تشکیل ستاد شهرستانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری لازم است

یکی از فعال سیاسی اجتماعی شیرگاه نیز با اشاره به اینکه مردم هر چهار سال یک بار نظرات خود را برای شوراها و ریاست جمهوری اعمال نظر می‌کنند، گفت: تشکیل ستاد شهرستانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری لازم است.

محمد صادقی افزود: افزایش ظرفیت و سعه صدر فعالان برای استفاده از ظرفیت‌های مختلف لازمه فعالیت‌های جمعی است.

فعال سیاسی اجتماعی شیرگاه خواستار اولویت قرار دادن توسعه شهرستان و حل مشکلات عمومی توسط فعالان سیاسی و اجتماعی شد و بیان کرد: تلاش‌های اجتماعی و سیاسی اگر برای مردم نباشد در افکار عمومی پایدار نخواهد ماند.

وی در پاسخ به سئوال وضعیت فعالیت شوراهای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستای سوادکوه در حد انتظار ظاهر نشدند و اگر از توانمندی‌های مختلف استفاده کنند می‌توانند منشأ خدمات ماندگار شوند.

انتهای پیام/86015/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول