اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهمان‌پرست در جمع خبرنگاران در قم-2:

انتخابات سال آینده اوج اقتدار و وحدت ملی است

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه گفت: اوج ایجاد وحدت و اقتدار ملی و نمایش ملت برای دور کردن فتنه‌ها از کشور انتخابات سال آینده است و همه رسانه‌ها، مردم و دیگر ظرفیت‌های کشور باید بسیج شوند که انتخابات را پرشور برگزار کنیم.

انتخابات سال آینده اوج اقتدار و وحدت ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رامین مهمان‌پرست پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر وزارت خارجه در قم برگزار شد با اشاره به سیاست‌های آمریکا و غرب در قبال ایران گفت: آنها به این نتیجه رسیده‌اند به جای اینکه بخواهند به صورت مستقیم با ما درگیر شده و هزینه‌های سنگین بپردازند بهتر است اقداماتی انجام دهند که از درون کشور ما دچار بحران شود و به همین دلیل شاهد افزایش تحریم‌ها هستیم، چرا که آنها فکر می‌کنند با افزایش فشارها مردم ابراز نارضایتی کرده و به اختلافات داخلی دامن زده می‌شود.

وی گفت: اگر نگرانی‌هایی که غربی‌ها دارند برطرف شود تصور ما این است که فشارها کاسته نخواهد شد و تصور آنها این است که نارضایتی‌ها می‌تواند برایشان نقطه امید ایجاد کند.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه غربی‌ها با دقت انتخابات سال آینده را رصد کرده و در حال برنامه‌ریزی هستند افزود: آنها به دنبال همه فتنه‌ها در انتخابات بعدی ریاست جمهوری در ایران هستند و طراحی آنها نسبت به ایران مشخص است.

وی با بیان اینکه برای خنثی کردن این طراحی باید به سه عامل اساسی پایبند باشیم تا این کشتی انقلاب از پیچ تاریخی به سلامت عبور کند، یادآور شد: وحدت و انسجام عامل نخست و وحدت فرماندهی عامل دوم است، چرا که ما در یک جنگ تمام عیار در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی هستیم.

مهمان‌پرست اضافه کرد: در جنگ به وحدت فرماندهی نیاز داریم و همه باید تابع محض مقام معظم رهبری باشند و هر کسی که وحدت فرماندهی را خدشه‌ار کند به اقتدار داخلی ضربه زده است.

وی با اشاره به اینکه نکته سوم پایبندی به اصول و ارزش‌ها است، خاطرنشان کرد: عزت امروز در گرو پایبندی به اصول است و هر نوع سستی در پایبندی به ارزش‌ها می‌تواند طرف مقابل را گستاخ‌تر کرده تا مطالبات بیشتری داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد: باید در داخل با تکیه بر این سه اصل اقتدار خود را افزایش داده و در بعد خارجی باید اقتدار در عرصه تحولات منطقه و بین‌الملل را حفظ کنیم.

وی گفت: اوج ایجاد وحدت و اقتدار ملی و نمایش ملت برای دور کردن فتنه‌ها از کشور انتخابات سال آینده است و همه رسانه‌ها، مردم و دیگر ظرفیت‌های کشور باید بسیج شوند که انتخابات را پرشور برگزار کنیم چرا که حضور مردم در صحنه نشان‌دهنده حمایت از رهبری، نظام و ارزش‌ها است.

مهمان‌پرست با بیان اینکه مردم هر کسی را که مایل باشند انتخاب می‌کنند اضافه کرد: برگزاری انتخابات پرشور و آرام می‌تواند به مهم‌ترین نقطه عطف تاریخ کشور تبدیل شود.

وی گفت: اگر دستگاه سیاست خارجی برای روابط خارجی تحرکاتی دارد برای خنثی کردن چنین توطئه‌هایی است و مردم باید برای خود در زمینه ارزیابی تحولات شاخص داشته باشند.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص بحران کشور سوریه تاکید کرد: در سوریه به لحاظ نظامی دو طرف در شرایطی هستند که امکان حل نظامی مسئله وجود ندارد و تاکید ما این است که مسئله سوریه راه حل سیاسی دارد و همه باید کمک کنند که مردم نقطه نظرات خود را در یک شرایط مناسب از طریق انتخابات تبیین کنند. کشورهایی که مدعی دموکراسی هستند بگویند کسانی که مسلحانه با نظام سوریه می‌جنگند چند نفر هستند؟ آیا از 200 هزار نفر بیشتر هستند؟ آیا این جمعیت به نمایندگی از جمعیت بیش از 20 میلیونی سوریه می‌تواند تصمیم‌گیری کند؟

وی افزود: باید مردم سوریه تصمیم‌گیرنده باشند و امروز هم شاهد هستیم که گروه‌های مردمی تشکیل شده و به دفاع از کشور می‌پردازند. ما به کشورهای منطقه توصیه می‌کنیم راه حل درست را انتخاب کرده و حمایت از حقوق و جان مردم، توقف درگیری‌ها و برگزاری انتخابات را دنبال کنند.

مهمان‌پرست با اشاره به اوضاع کشورهای منطقه و از سوی دیگر فتنه‌هایی که برای کشور ما طراحی شده بود، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی امن‌ترین کشور منطقه است و نشان می‌دهد که توطئه‌های طراحی شده عملی نشده است. تلاش زیادی صورت گرفت که بین ایران و کشورهای منطقه درگیری ایجاد کنند و به دنبال این بودند که ما در حالت احساسی وارد درگیری شویم. ما نسبت به اتهامات محکم و با منطق پاسخ داده و سعی می‌کنیم افکار عمومی مردم ایران و منطقه را روشن کرده و مشخص کنیم کسانی که این مباحث را دنبال می‌کنند عملاً به نفع دشمنان اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر در این شرایط حساس احساساتی رفتار کنیم این احساسی شدن ممکن است برای ما مشکلات جدی درست کند.

سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد: بیداری اسلامی شرایط منطقه را تغییر داده است و این تغییر آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق می‌کند. باید در این شرایط با دقت و درایت عمل کنیم و محکم سخن گفتن با احساسی عمل کردن تفاوت دارد.

وی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای و موضع‌گیری غربی‌ها تصریح کرد: موضع ایران در قبال مسئله هسته‌ای روشن است و ما معتقدیم گفت‌وگوی ما با کشورهای 1+5 قابل حل است ولی غربی‌ها باید از این رفتار سیاسی دست برداشته، حقوق ما را به رسمیت بشناسند و ما از دانش هسته‌ای و چرخه سوخت برخوردار باشیم و جاهایی که مطرح می‌کنند نگرانی‌هایی دارند ما آنها را برطرف می‌کنیم و دیگر نکات مطرح شده، بحث‌های حاشیه‌ای است.

مهمان‌پرست با اشاره به اینکه سطح مذاکرات تغییر نمی‌کند، گفت: تیم مذاکره‌کننده ما به سرپرستی دکتر جلیلی فعالیت خود را دنبال می‌کند و طرف مقابل نیز به سرپرستی خانم اشتون فعالیت خود را پی می‌گیرد.

وی در خصوص تحریم‌ها بیان کرد: آمریکا و اروپا گرفتار یک تحلیل نادرست هستند و تصور می‌کنند که با افزایش فشارها می‌توانند زمینه کوتاه آمدن ملت از حقوق و ارزش‌ها را فراهم کنند و به همین دلیل تحریم‌ها را ادامه می‌دهند و تصور می‌کنند که اوج بهره‌برداری از این فشارها زمان انتخابات بوده و می‌توانند آن را به صحنه اختلاف ملت و نظام تبدیل کنند.

سخنگوی وزارت خارجه تحریم‌ها را بهانه‌ای بیش ندانست و گفت: اگر مسئله‌ هسته‌ای حل شود آنها مباحث حقوق بشر، دموکراسی و... را مطرح کرده و در نهایت می‌گویند چرا به همجنس‌بازان در ایران اجازه فعالیت داده نمی‌شود.

وی گفت: ما در این شرایط برای دفاع از منافع ملی و کاستن تنش‌ها همیشه آماده مذاکره هستیم البته در شرایطی که حقوق ما به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/2258/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول