اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستاهای گیلان:

اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان معرفی می‌شوند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستاهای گیلان گفت: به ‌زودی اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان‌ها و بخش‌های استان انتخاب می‌شوند.

اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان معرفی می‌شوند

محمد مهدی رهبری املشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در املش با بیان اینکه اکنون اعضای سه نفره هیئت نظارت مشخص شده‌اند، اظهار کرد: این اعضا طبق ابلاغ زمان‌بندی انتخابات فعالیت می‌کنند.

وی افزود: برای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات شوراهای شهر و روستا و نظارت دقیق اعضای هیئت نظارت بر روند اجرایی انتخابات از اکنون جلسات هم‌اندیشی با مسئولان اجرایی را آغاز کرده و نخستین نشست با استاندار گیلان برگزار شده است و هفته آینده نیز با فرمانداران نشست برگزار می‌کنیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به‌ زودی اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح شهرستان‌ها و بخش‌های گیلان نیز انتخاب می‌شوند.

وی با اعلام مخالفت خود با تغییر قانون انتخابات از طرف مجلس شورای اسلامی گفت: به صورت معمول دولت و وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات بودند اما اینکه مجری در مقام اجرا ضعف‌هایی داشته باشد نباید تشکیلات را عوض کنیم.

رهبری‌املشی اذعان کرد: اکنون اختیارات به لحاظ اجرایی از وزارت کشور مقداری منتزع شده و آنچه که صورت می‌گیرد انجام کار ستادی وزارت کشور زیر نظر کمیته مرکزی انتخابات است که وزیرکشور نیز یکی از اعضای آن است؛ کار ستادی و کنترل باید متمرکز بوده و یک دستگاه مسئول و پاسخگو باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط جدید در بحث رجل سیاسی و مذهبی که در بررسی قانون انتخابات در صحن علنی مجلس مطرح بود این طرح از طرف مجلس کاملاً حذف شد و همان شرایط قبلی بوده اما ممکن است شورای نگهبان در مصداق رجل سیاسی و مذهبی استنباط جدیدی داشته باشد تا هر کس نتواند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

انتهای پیام/84001/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول