اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش خبرنگار فارس از عزاداری ملت ایران در ‌مشهد‌ مقدس

بارگاه رضوی ‌در اربعین امام حسین(ع) ‌کربلایی شد‌+‌عکس

خبرگزاری فارس: چهل روز از اسارت اهل بیت اباعبدالله‌الحسین(ع) گذشت و دیده‌ها چهل روز خون بارید و امروز در اربعین حسینی، مشهدالرضا(ع) میزبان هزاران نفر از عاشقان و دلدادگان حسینی بود.

بارگاه رضوی ‌در اربعین امام حسین(ع) ‌کربلایی شد‌+‌عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ‌دسته‌های عزاداری سید و سالار شهیدان از اقصی نقاط ایران با پای پیاده و سواره برای حضور در مراسم اربعین حسینی در جوار حرم مطهر آقا علی ابن موسی الرضا(ع) عاشقانه آمدند.

عزاداری امروز ملت ایران در مشهد مقدس

از شب گذشته حرم مطهر امام هشتم(ع) حال و هوای دیگری دارد زائران و مجاوران حرم آقا در هوای سرد و سوزناک مشهد با دلی گرم آمده بودند تا اربعین مولایمان حسین را در جوار امام خوبی‌ها سوگواری کنند.

خیل عظیم عزاداران حضرت سید الشهدا (ع) و هیئت‌های عزاداری در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و معابر منتهی به حرم مطهر رضوی حضور داشته و مشهد حال و هوای دیگری دارد.

عزاداران، زائران و مجاوران حرم رضوی و هیئت‌های عزاداری، این حرم مطهر را همچون نگینی در برگرفته و در غم شهادت امام حسین (ع) بر سر و سینه می‌زنند.

 

عزاداران سرور و سالار شهیدان جهان، زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت رضا(ع) پنجره دلشان را به پنجره فولاد حرم مطهر رضوی گره زده و ضمن زیارت، سالروز اربعین شهادت جد بزرگوار آن حضرت را به ایشان تسلیت می‌گویند.

مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی آغاز شده با شور و معنویت خاصی در روز اربعین نیز ادامه یافته و سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در باره ویژگی‌های شخصیتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فلسفه قیام عاشورا‌، اربعین به سخنرانی و مداحی می پردازند.

عزاداران حسینی حال و هوای کربلا را به حریم رضوی آورده‌اند

بسیاری از هیئت‌های عزاداری سایر نقاط کشور نیز براساس سنت دیرینه خود را برای شرکت در مراسم عزاداری اربعین، دهه آخر صفر و سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) خود را به مشهد رسانده‌اند.

مراسم عزدارای اربعین و دهه آخر صفر در مشهد باشکوه و معنویت خاصی در حرم مطهر رضوی آغاز شده و در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) به اوج خود می‌رسد.

 

امروز میلیون‌ها زائر با حضور در حرم امام رضا(ع) در اربعین حسینی گریستند

با توجه به تشرف حدود 3700 هیئت مذهبی در آستانه اربعین و دهه آخر صفر به مشهد، 700 هزار محصول فرهنگی توسط آستان قدس رضوی به کاروان های عزاداری و زیارتی اهدا می‌شود.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ایجاد نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی متعدد، قربانی، نذور، اطعام، توزیع محصولات فرهنگی و برگزاری یادواره شهدا از دیگر برنامه‌های روز اربعین حسینی در سطح شهر مشهد مقدس است.

در این میان حرم مطهر معابر منتهی به حرم مطهر رضوی حال و هوای دیگری داشته و مملو از خیل عظیم عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) و هیئت‌های عزاداری است.

در این مدت بیش از 500 برنامه فرهنگی، تبلیغی و مذهبی توسط آستان قدس رضوی در حرم مطهر حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70006/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول