اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان مطرح کرد

برگزاری نشست مسئولان و جوانان در زنجان/ تلاش برای حل و رفع مشکلات

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به برگزاری نشست مسئولان و جوانان در استان زنجان گفت: این نشست‌ها با هدف حل و رفع مشکلات جوانان برگزار می‌شود.

برگزاری نشست مسئولان و جوانان در زنجان/ تلاش برای حل و رفع مشکلات

ایرج رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با مصوب شدن شیوه‌نامه اجرایی هم‌اندیشی نخبگان جوان با مسئولان گام‌های موثری در راستای جلب مشارکت جوانان در تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های استانی و ملی کشور برداشته خواهد شد.

وی یکی از مصوبات جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان را راه‌اندازی ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران اعلام کرد و گفت: خوشبختانه این ستادها در شهرستان راه‌اندازی شده که امید است با این اقدام شاهد موفقیت‌های بیشتری در حوزه جوانان باشیم.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه اهتمام نسبت به مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های ملی کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، افزود: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که این قشر گرایش زیادی به عدالت‌جویی، آزادی‌خواهی و مشارکت در ساختن میهن اسلامیمان دارند که بدون شک یکی از بهترین راه‌ها برای جلب مشارکت آنان برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی جوانان با مسئولان است.

وی برگزاری ستاد ایجاد ارتباط دو سویه بین جوانان و مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر، تکریم جوانان آینده‌ساز کشور به عنوان یک اصل مهم در تربیت دینی، بهره‌گیری از فکر و ایده خلاقانه جوانان در امر برنامه‌ریزی، زمینه‌سازی برای احساس مسئولیت بیشتر جوانان در پیشبرد مسائل کشور و مشارکت فکری در تنظیم اولویت‌ها، تقویت اعتماد به نفس ملی، احساس هویت انقلابی جوانان و تقویت روحیه پرسش‌گری، نقادی علمی و منصفانه در نسل جوان، پاسخگویی به سوالات جوانان توسط مقامات ارشد و اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان‌ها را از اهدا این جلسات برشمرد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جوان نخبه به افراد 15 تا 29 سال اطلاق می‌شود که در حوزه‌های مختلف همچون علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: نفرات برگزیده ملی و استانی جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع)، برگزیدگان المپیادهای علمی و جشنواره‌های علمی معتبر داخلی و جهانی، برگزیدگان آزمون‌های سراسری، مخترعان و مکتشفان، دانش‌آموختگان ممتاز، برترین‌های مسابقات قرآنی، کارآفرینان، آفرینندگان آثار بدیع و ارزنده ادبی و هنری، ... جزو نخبگان جوان هستند.

وی افزود: نیازها و معضلات مختلف در حوزه جوانان همچون اوقات فراغت، هویت، سلامت، اشتغال، مسکن، رفاه اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد، ازدواج و خانواده و ... توسط دستگاه‌های عضو ستاد و نظارت اداره کل ورزش و جوانان در دو گستره استانی و شهرستانی و با حضور مسئولان ارشد استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نخبگان جوان در قالب گفتمان‌ها بررسی و در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح و بررسی می‌شود.

رحمانی با اشاره به اینکه اوقات فراغت تنها در ایام تابستان نیست و نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است، خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در سال آتی انجام می‌شود، برگزاری جشنواره تجلیل از برترین‌های استانی اوقات فراغت است.

وی افزود: محورهای شناسایی، ارزیابی، معرفی و تجلیل از منتخبان شامل فعال‌ترین و پرمخاطب‌ترین دستگاه‌ها، پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها، ایده‌های برتر، فعال‌ترین کارشناسان دستگاه‌های استان در حوزه تکمیل اطلاعات پورتال جامع اوقات فراغت و افراد حقیقی فعال و حقوقی فعال در حوزه اوقات فراغت است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر این موضوع که طبق بیانات مقام معظم رهبری مقوله سبک زندگی برخلاف سایر موارد در کشور پیشرفت زیادی نداشته است، گفت: سبک زندگی شامل خانواده و سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع خوراک، تفریحات، خط و زبان، کسب و کار و رفتار در محل کار است که برای هر یک از این موضوعات کمیته‌هایی تشکیل می‌شود.

وی مسئولان کمیته‌های مذکور را اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان، اداره کل میراث فرهنگی استان، سازمان تبلیغات اسلامی استان، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، اداره آموزش و پرورش و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد.

انتهای پیام/2308/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول