اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بار میکروبی شیر در مازندران بالا است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در زمان تهیه شیر این محصول دارای بار میکروبی قابل قبولی است و وقتی شیر برای فرآوری وارد شرکت می‌شود، دارای بار میکروبی بسیار بالایی است.

بار میکروبی شیر در مازندران بالا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی ناصحی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره طبری در مجتمع پیامبر(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: خروجی تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید رفع مشکلات مردم باشد.

وی تصریح کرد: بخش مهمی از شعار جهاد اقتصادی تولید ملی است و اگر دانشگاه‌ها مشکلات داخلی کشور را حل کنند بدون تردید مشکلات کلان کشور حل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سیر پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سه سال قبل شروع شد، گفت: برای بازسازی در مراحل پیشرفت دانشگاه با وقفه‌ای در ارزیابی دانشگاه‌ها مواجه بودیم و بر اساس ارزیابی دانشگاه‌ها به لحاظ رتبه‌بندی افت داشتیم.

وی ادامه داد: افت در ارزیابی رتبه‌بندی‌ها را پذیرفتیم تا پژوهش‌های دانشگاه را محصول محور کنیم که در این حین ارتباط با حوزه‌های علوم پایه و بالینی برقرار شد.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش دیگری از سخنانش موضوع‌های اصلی پژوهشی در مازندران را بیماری سرطان عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه در زمینه بررسی علل افزایش بیماری سرطان در مازندران است.

وی در ادامه به بررسی‌های انجام شده در محصولات کشاروزی اشاره کرد و گفت: بررسی باقی‌ مانده سم در برنج، مرکبات، خیار، کدو و توت انجام شد که برخی آمارها نگران‌کننده است و این موضوع در کارگروه سلامت نیز مطرح شد.

این مسئول دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: در تلاش هستیم معضل استفاده از سموم کشاورزی را از طریق مجلس حل و فصل کنیم.

ناصحی در ادامه گفت: در تلاش‌ هستیم تا معضلات مربوط به سموم کشاورزی را از طریق دانش‌بنیان حل کنیم.

وی بیان داشت: در صورت اجرای طرح‌های دانش‌بنیان بررسی محصولات سالم از ناسالم در برنامه کاری قرار می‌گیرد و محصولات سالم از ناسالم با نصب برچسب مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه به بالا بودن بار میکروبی شیر در مازندران اشاره کرد و گفت: در زمان تهیه شیر این محصول دارای بار میکروبی قابل قبولی است و وقتی شیر برای فرآوری وارد شرکت می‌شود، دارای بار میکروبی بسیار بالایی است.

این مسئول در ادامه به شایع بودن بیماری سرطان گوارش در مازندران اشاره کرد و گفت: تغذیه نامناسب برای بروز سرطان گوارش به صورت فرضیه مطرح می‌شود که این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد.

ناصحی با بیان اینکه مصرف سم در مازندران بسیار بالا است، گفت: مصرف سم در مازندران حداقل 4 برابر میانگین کشور است و مشکل مصرف بالای سم در گیلان و گلستان نیز وجود دارد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری دانشگاه‌های قطب شمال مشکلات بیماری‌های غیرواگیر در منطقه و کشور را رفع کنیم.

انتهای پیام/86004/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول