اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

1200 نفر از زائران پیاده دهه پایانی صفر مسموم شدند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه آمار رسمی مسمومان زائران پیاده گفت: سال گذشته تعداد 1200 نفر از زئران پیاده مبتلا به مسمومیت غذایی شدند.

1200 نفر از زائران پیاده دهه پایانی صفر مسموم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا سعیدی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت در استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از مواردی که باید به آن به  توجه جدی شود مسئله تغذیه زائران است که در این ارتباط گاهی در بحث غذا و فراهم کردن آن سهل‌انگاری صورت می‌گیرد که این خود سبب بروز مشکلات و بیمارهایی برای زائران پیاده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه به وضعیت زائران پیاده استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته و بر اساس آماری که به صورت رسمی از اکیپ‌های بهداشتی در مسیر راه داشتیم، تعداد 1200 نفر دچار مسمومیت شدند.

وی ادامه داد: بر این اساس امسال یک رابط بهداشتی برای هر کاروان در نظر گرفته شده است که باید قبل از حرکت کاروان به مراکز بهداشتی شهرستان خود مراجعه کند و کارت سلامت اخذ کند.

سعیدی افزود: وجود این رابطین سلامت می‌تواند نقش بسزایی در کاهش مشکلات تغذیه‌ای و درمانی زائران پیاده امام رضا(ع) داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طبخ غذا و ارائه آن به زائران را از دیگر موارد مهم برای تامین سلامت زائران پیاده عنوان کرد و گفت: در برخی از موارد و در کاروان‌ها شاهد آن هستیم که غذا و یا دیگر موارد گرم مانند چای در ظروف یکبار مصرف ارائه می‌شود که باید این موضوع بررسی و از نظر بهداشتی در ظروف کاغذی ارائه شود.

محمد غفاری معاون استاندار خراسان‌رضوی نیز با تاکید بر اهمیت توجه به اسکان و تغذیه زائران گفت: در دستورالعملی به تمام فرمانداران و بخشداران عنوان می‌شود که شرایط اسکان زائران به شکل مناسب فراهم شود.

معاون استاندار خراسان‌رضوی افزود: همچنین هر کاروان باید یک رابط بهداشتی داشته باشند و فرمانداران نیز مسئولیت قبول کنند تا به بهترین شکل ممکن از زائران پیاده امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر استقبال شود.

غفاری در خاتمه گفت: علاوه بر این دستورالعمل امنیتی انتظامی صادر کردیم تا پلیس در راهنمایی زائران با مشکل مواجه نشود.

انتهای پیام/70001/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول