اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌‌ای استان اردبیل:

آموزش مهارتی در رشته‌های خوشه‌ای از راهبردهای اصلی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در حوزه آموزش و مهارت‌آموزی، تقویت و توسعه رشته‌های خوشه‌ای به ویژه حوزه ‌کشاورزی از سیاست‌های راهبردی فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و روستایی است.

آموزش مهارتی در رشته‌های خوشه‌ای از راهبردهای اصلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری پیش از ظهر امروز در نشست کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری اردبیل اظهار داشت: سعی کردیم آموزش‌های خود را به صورت متمرکز و خوشه‌‌ای در مناطق روستایی تدارک ببینیم چرا که معتقدیم چنین آموزش‌هایی در قالب تعاونی‌ها و تشکل‌های گروهی به تولید بیشتر و همچنین بازاریابی مناسب منجر می‌شود.

وی افزود: به عنوان نمونه در روستای گندیشمین اردبیل ما توانسته‌ایم صنایع خوشه‌ای کمپوست را به علاقه‌مندان آموزش دهیم تا بتوانند در قالب تعاونی و طرح‌های مختلف جمعی چنین واحدهای تولیدی و صنعتی را راه‌‌اندازی کنند.

این مسئول یکی از مشکلات و دغدغه‌های تولیدات بخش کشاورزی را بازاریابی و فروش آن اعلام کرد و گفت: در این زمینه ما پنج پیشنهاد مشخص را ارائه کردیم تا با به کارگیری آنها تولیدات کشاورزان سهل‌الوصول وارد بازار شده و ارزش افزوده آن به جیب خود روستایی برود.

مدیرکل فنی و حرفه‌‌ای استان اردبیل یکی از این پیشنهادات را استفاده از ظرفیت پیمانکار عمومی اعلام کرد و افزود: در کنار آن گروه‌های پشتیبان و سرمایه‌گذار نیز اعم از بانک‌ها و جهاد کشاورزی می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کرده و ضمن تحویل محصول تولید شده آن را به قیمت مناسب به فروش رسانده و از این طریق بدون واسطه تمام درآمد حاصل از این فروش در اختیار تولیدکننده قرار گیرد.

این مسئول بیان داشت: در این مدیریت صحیح بازاریابی و فروش می‌توان به فکر صادرات نیز بود تا با این کارکرد جلوی واردات و برخی نارسایی‌ها در حوزه مصرف کالاهای خارجی گرفته شود.

صفری ادامه داد: ما بر اساس نیاز‌سنجی‌های حرفه‌ای در روستاها طرح‌های مهارتی و اشتغالزایی را در اولویت قرار دادیم و با همین هدف‌گذاری سعی داریم آموزش‌ها اغلب متنوع و به دور از هرگونه رخوت و سستی صورت بگیرد.

وی فعال بودن کمیته نظارت عالی بر طرح‌ها، آموزش، تولید و فروش و همچنین کسب مجوزهای لازم برای تقویت حوزه کارآفرینی با بهره‌وری بالا را از الزامات توصیف کرد و افزود: هر چقدر این آموزش‌ها و یادگیری مهارت‌ها تقویت شود به همان نسبت کیفیت تولید و فروش مناسب زمینه و انگیزه‌ای را برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فراهم می‌آورد تا در این زمینه موفق عمل کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌‌ای استان اردبیل بیان داشت: ما اکیپی را متشکل از کارشناسان به چهار استان کشور اعزام کردیم تا از تعاونی‌های شکل گرفته با کمترین سرمایه و به شکل زنجیره‌ای بازدید کنند که در اغلب موارد متوجه شدیم با سرمایه‌های اندک ولی انگیزه فراوان می‌توان کار را به سرانجام رساند.

صفری اضافه کرد: بیشترین آموزش‌ها که از این طریق ارائه می‌شود ما در صدد هستیم منجر به اخذ وام و تسهیلات بانکی نشود بلکه خود مهارت‌آموزان به شکل تعاونی بتوانند با سرمایه‌های اندک خود زمینه اشتغال جدید با محوریت فعالیت‌های کشاورزی و صنایع خوشه‌ای را فراهم بیاورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فنی و حرفه‌‌ای استان اردبیل ادامه داد: انتظار می‌رود با همکاری مسئولان استان اردبیل این طرح جایگاه و اصالت خود را پیدا کند تا در کنار انجام تعهدات آموزشی و اشتغالزایی خود بتوانیم در ایجاد فرصت‌های کارآفرینی جدید موفق عمل کنیم.

وی بیان داشت: از ابتدای امسال در حوزه اشتغال و کارآفرینی موفق شدیم بیش از تعهد خود فعالیت‌های اشتغالزایی داشته باشیم به صورتی که قرار بود 570 نفر اشتغال ایجاد کنیم که در 9 ماه امسال این تعداد به 590 مورد رسید که 107 درصد نسبت به تعهد خود فعالیت کارآفرینی داشتیم.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول