اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

دولت اعتباری را در خصوص مسیرگشایی روستاها نمی‌پردازد

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب با بیان اینکه دولت هیچ اعتباری را در خصوص مسیرگشایی روستاها نمی‌پردازد، گفت: دهیاری باید با جذب خودیاری مردم روستا نسبت به اجرای چنین طرح‌هایی اقدام کند.

دولت اعتباری را در خصوص مسیرگشایی روستاها نمی‌پردازد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی پیش از ظهر امروز در جمع اهالی روستای «زاوشت» از توابع شهرستان بناب اظهار کرد: دیگر زمان کشاورزی سنتی به اتمام رسیده و امروز برای تولید بیشتر باید سمت کشاورزی مکانیزه برویم و دولت نیز تسهیلات مناسبی را در بخش‌های مختلف توسعه کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و دولت از طرح‌های توسعه کشاورزی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت هیچ اعتباری را در خصوص مسیرگشایی روستاها نمی‌پردازد، افزود: دهیاری باید با جذب خودیاری مردم روستا نسبت به اجرای چنین طرح‌هایی اقدام کند.

فرماندار بناب از ارائه پیشنهاد برای تبدیل روستای زاوشت به شهر خبر داد و گفت: فرمانداری همچنین آماده است این روستا را به مجموعه شهر بناب الحاق کند که بستگی به نظر اهالی روستا دارد.

بانک‌ها آماده ارائه تسهیلات برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی هستند

بخشدار مرکزی بناب نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت روستای زاوشت گفت: بر اساس سرشماری سال90 یک هزار و 150 خانوار با جمعیتی بالغ بر 4 هزار نفر در این روستا زندگی می‌کنند.

ناصر بزازبنابی با بیان اینکه تمام خدمات دولتی در این روستا به اهالی ارائه شده است؛ افزود: امسال زیرساخت‌های خوبی در این روستا انجام شده و بالای 2 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری این روستا پرداخت شده است.

وی گفت: هم اکنون 550 خانوار این روستا نسبت به استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی اقدام کرده‌اند و بانک‌ها همچنان آماده ارائه تسهیلات به متقاضیان هستند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بناب نیز در این نشست با اشاره به استقبال خوب اهالی روستا از تسهیلات مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی گفت: از سال 84 تاکنون بالغ بر30 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان این روستا پرداخت شده است.

احمد قاسمی افزود: 900 فقره سند مالکیت به روستاییان زاوشت ارائه شده و هم اکنون بیش از 80 درصد روستاییان زاوشت دارای سند مالکیت هستند.

وی ادامه داد: اجرای فاز دوم طرح هادی روستای زاوشت به طول 400 متر پیشنهاد شده که کارهای جدول‌گذاری و پیاده روسازی آن آماده شده و به زودی کارهای زیرسازی آن نیز آغاز و اوایل سال آینده نیز نسبت به آسفالت مسیر اقدام خواهد شد.

در بخشی از این نشست دهیار روستای «زاوشت» بالا بودن قیمت زمین، تردد و پارک کردن خودروهای سنگین در کنار خیابان این روستا، عدم جابه‌جایی تیرهای برق، فرسودگی لوله‌های آب آشامیدنی روستا و عدم جابه‌جایی علمک‌های گاز در مسیر خیابان کشی از سوی شرکت گاز را از جمله مشکلات اساسی این روستا اعلام کرد و خواستار حل آنها ازسوی مسئولان شد.

انتهای پیام/60004/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول