اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

مردم از مدیران اخلاق اسلامی و کارآمدی می‌خواهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندرود گفت: مردم از مدیران اخلاق حسنه و کارآمدی می‌خواهند.

مردم از مدیران اخلاق اسلامی و کارآمدی می‌خواهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، حجت‌الاسلام سید مجتبی رسولی‌جویباری صبح امروز در دیدار با فرماندار و مسئولان ادارات این شهرستان با بیان اینکه در امور اجرایی افرادی باید به‌کارگیری شوند که متعهد و متخصص در کارشان باشند افزود: آنچه که به همه مسئولان، به ویژه مسئولان اجرایی کمک می‌کند، تعهد اسلامی و تخصص در کار است.

در این دیدار که در دفتر امام جمعه میاندرود در شهر سورک برگزار شده بود، خطیب جمعه این شهرستان در بیان خصوصیات لازم یک مدیر موفق گفت: از اصول بسیار مهمی که در بحث مدیریت وجود دارد و سبب موفقیت یک مدیر می‌شود مردم‌مداری، داشتن برخورد شایسته با ارباب رجوع و داشتن اخلاق اسلامی است.

وی با بیان اینکه اگر دو مؤلفه تعهد و تخصص به نوعی وجود نداشته باشد رضایتمندی مردم میسر نمی‌شود، این دو خصیصه را برای موفقیت همه جانبه مدیران مهم و حیاتی ارزیابی کرد.

رسولی‌جویباری با تاکید بر اصل مردم‌مداری مدیران ادامه داد: بارها پیش آمده مراجعه‌کنندگانی برای انجام کاری به اداره‌ای رفته و کار آنها به نتیجه نرسیده اما برخورد مسئولان چنان خوب بوده که برای مراجعه کننده بسیار با ارزش بوده تا جایی که حتی شاید فرد موقتا مشکل خود را فراموش کرده است.

امام جمعه شهر سورک تصریح کرد: مدیرانی موفق هستند که اخلاق و رابطه خوب با مردم داشته باشند، چرا که اخلاق حسنه و برقراری ارتباط خوب با مردم کاری می‌کند که اگر زمانی دست مدیری در زمینه انجام کاری بسته باشد و نتواند به نوعی مشکل فرد را برطرف کند، همین ارزش اخلاقی یک مدیر، مراجعه‌کننده را راضی نگه داشته باشد.

نباید برای دیدار مردم با مسئول مانع قرار داد

امام جمعه میاندرود گفت: گاهی اتفاق می‌افتد که برای ملاقات با یک مسئول باید از مراحل زیادی گذشت تا با وی دیدار کرد، اما گذر از این مراحل می‌تواند سد راهی برای ادامه روند پیگیری آن مراجعه‌کننده باشد که این در واقع زیر سؤال بردن نظام است.

وی ادامه داد: مدعی نیستم که نباید این مراحل وجود داشته باشد و هرج و مرج به‌وجود آید، اما باید برای یک ارباب رجوع ارزش قائل شد و تا جایی که امکان دارد برای آنان سهل و آسان برنامه‌ریزی شود تا مردم به راحتی حرف‌های خود را زده و با یک مسئول درد و دل کنند تا گلایه‌ای نداشته باشند.

وی گفت: اگر بناست که مسئولی به درخواست یک ارباب رجوع پاسخ گوید، چرا باید امروز و فردا کند که سبب ضایع شدن ارزش کار، تلف شدن وقت و مهم‌تر از آن ایجاد ناامیدی در دل مردم شود.

اخلاص و همدلی سبب موفقیت در کارها می‌شود

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه باید در همه امور خدا و اخلاص در کار را در نظر بگیریم، گفت: اگر در انجام کار اخلاص وجود داشته باشد کارها یکی پس از دیگری انجام خواهد شد که در نهایت موجب موفقیت آن اداره یا نهاد و در رأس آن نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

رسولی‌جویباری در پایان بیان مختصات یک مدیر متخصص و متعهد گفت: اگر در بین مسئولان ما همدلی، وفاق، اتحاد و صمیمیت وجود داشته باشد به طور حتم کارها به ثمر خواهد نشست، چه ایرادی دارد که بین یک مسئول با مسئول دیگر صمیمیت وجود داشته باشد و اگر احساس نزدیکی بین آنها وجود داشته باشد، مطمئنا بسیاری از گره‌ها از جمله مشکلات مردم حل می‌شود.

انتهای پیام/86021/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول