اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

افزایش قیمت نان تا پایان سال منتفی شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برای تثبیت قیمت‌ها و همچنین رفاه حال مردم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هیچ برنامه‌ای را برای افزایش قیمت نان در دستور کار قرار نداده است.

افزایش قیمت نان تا پایان سال منتفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در نشست معاونان و رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت در اردبیل اظهار داشت: در سال‌های اخیر به رغم استعداد خوب استان در بخش معدنی و شناسایی و معرفی معادن بسیار غنی نسبت به واگذاری امتیازات و همچنین استخراج معادن استان اقدامی صورت نگرفته به طوریکه ما می‌توانیم با تکیه بر معادن غنی مشگین‌شهر و خلخال و دیگر مناطق، حرکتی مستمر در ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در این حوزه شویم.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای اصلی برای رسیدن به اهداف رشد و بالندگی اقتصادی در این اوضاع و احوال تحریم، شناسایی استعدادها و توانمندی‌ها است تا با تشدید برخورد با برداشت‌های غیرمجاز و نظارت دقیق بر معادن بتوانیم اهداف اصلی را محقق سازیم.

عزیزی خاطر نشان کرد: از همین رو برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان در جهت تقویت و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی است که امیدواریم در برنامه‌ریزی‌های میان مدت بتوانیم به این هدف‌گذاری نایل شویم.

این مسئول ضرورت تقویت واحدهای صنعتی قابل احیا، پشتیبانی از طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد و ساماندهی صدور کارت‌های بازرگانی را از ضروریت‌ها و اقدامات مثبت در تقویت روزافزون حوزه اقتصادی و توجه به رشد و بالندگی این بخش اعلام کرد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما در کنار توجه جدی به بخش معدن باید به احیای صنایع اصیل استان همت کنیم که در این زمینه با تزریق نقدینگی به صورت تسهیلات سرمایه در گردش می‌توان از این فعالیت‌ها استفاده کرد.

عزیزی بیان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی ما به دلیل نبود نقدینگی با رکود مواجه هستند که برای خروج از این وضعیت به صورت مرتب جلسات صیانت از تولید و ستاد تجهیز واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار شده و نسبت به تقویت و توسعه این جبهه فعالیت‌ها در حال انجام است.

افزایش قیمت نان تا پایان سال منتفی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تا پایان سال هیچ‌گونه افزایش قیمت نان را در سطح استان شاهد نمی‌باشیم، گفت: هر چند قیمت نان در این استان نسبت به استان‌های همجوار پایین‌تر است اما برای تثبیت قیمت‌ها و همچنین رفاه حال مردم صنعت، معدن و تجارت استان هیچ برنامه‌ای را برای افزایش قیمت نان در دستور کار قرار نداده است.

وی با یادآوری اینکه پخت و پزها در کنار تأمین آرد مناسب، آموزش نانوایان و ارتقای کیفی تمام این حوزه‌ها جز برنامه‌ریزی‌های اصلی است، افزود: در حال حاضر به جای جوش شیرین در ارتقای کیفی نان پخته شده سعی می‌شود از خمیر مایه استفاده شده تا نان مرغوب تولید و تحویل مردم شود.

عزیزی همچنین رعایت اصول فنی در تولید و ذخیره‌سازی گندم را در ارتقای شاخص‌های نان تولیدی یادآور شد و تصریح کرد: اگر انبار مناسب به همراه کاهش سبوس‌گیری آرد، توجه به دوره‌های آموزشی نانوایان، استراحت دادن به گندم و آرد تولید شده را مد نظر قرار دهیم به یقین قادر می‌باشیم نان با کیفیت تولید و تحویل مردم دهیم.

انتهای پیام/62001/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول