اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن معادن و فرآوری مواد معدنی استان یزد:

انفجار حفره گازی باعث ریزش معدن طبس شد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن معادن و فرآوری مواد معدنی استان یزد، علت ریزش معدن زغال سنگ طبس را انفجار حفره گازی اعلام کرد.

انفجار حفره گازی باعث ریزش معدن طبس شد

سعید افضلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ریزش معدن زغال سنگ طبس و کشته شدن هشت تن از معدنچیان در این حادثه، اظهار داشت: تصاعد گاز متان و انفجار حفره گازی باعث ریزش تونل اصلی معدن بوده است.

وی عنوان کرد: در معادن زغال سنگ در اثر فعالیت‌های معدنی، حفره‌های گازی ایجاد می‌شود که با انباشت این گاز و کم شدن حجم دیواره تونل، باعث کاهش مقاومت و نیز انفجار می‌شود.

نماینده انجمن معادن در منطقه جنوب کشور افزود: معادن زغال سنگ از پرخطرترین معادن در جهان محسوب می‌شوند و هر چند صد سال یک‌بار این حوادث رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه این نوع حوادث در اثر انباشت گاز به وجود می‌اید و اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: لایه‌های گازی در معادن زغال سنگ همیشه وجود دارد و در حادثه معدن طبس، تصاعد آنی گاز و انفجار، در زمان تغییر شیفت بوده است.

افضلی پور تصریح کرد: چنانچه در بررسی‌ها مشخص شود که سهل انگاری و یا رعایت نکردن نکات ایمنی صورت گرفته باشد، به طور قطع از سوی مسئولان امر با مسببان این حادثه طبق مقررات برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: البته از سوی استاندار یزد نیز تیمی کارشناسی برای بررسی بیشتر علل حادثه و جزئیات آن تشکیل شده است که در روزهای آینده جزئیات بیشتری اعلام خواهد شد.

نماینده انجمن معادن در منطقه جنوب کشور اضافه کرد: پس از وقوع حادثه بلافاصله مسئولان اجرایی استان، تیم‌های امدادی و اورژانس، هلال احمر منطقه و فرماندار و مسئولان محلی شهرستان به عنوان نخستین گروه در محل حاضر شدند و پیگیری‌ها نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/2464/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول