اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان:

270 معدن فعال در استان همدان وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از فعالیت 270 معدن فعال در سطح استان همدان خبر داد.

270 معدن فعال در استان همدان وجود دارد

محمدمهدی فرشچی‌موحد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه در استان همدان در بخش مواد معدنی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر در استان 270 معدن فعال وجود دارد که مهمترین این معادن در شهرستان ملایر است.

وی مهمترین معادن شهرستان ملایر را شامل سیلیس، آندلوزیت و فلدسپات بیان کرد و گفت: همچنین در این شهرستان در بخش معادن آهن نیز ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که باید به بهره‌برداری و فرآوری برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه مهمترین منابع سلیس کشور در شهر ازندریان ملایر است، بیان داشت: این مواد دارای 97 درصد خلوص بوده که در سطح کشور بی‌نظیر است.

وی افزود: ملایر دارای 71 درصد از معادن سیلیس استان همدان است و سالانه بیش از 45 هزار تن سیلیس درجه یک و 2 از این معادن استخراج می‌شود.

فرشچی‌موحد یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که با برنامه‌ریزی بهتر بتوانیم بهره‌وری بیشتری از این منابع بی‌نظیر در شهرستان ملایر داشته باشیم که در این راستا احداث شهرک شیشه امام رضا (ع) بسیاری از مشکلات را در بخش صنعت و معدن رفع و پاسخگوی نیاز صنایع شهرستان در فرآوری این منابع خواهد بود.

وی ایجاد شهرک شیشه امام رضا (ع) در ملایر را راهی برای از بین بردن بیکاری در این شهرستان برشمرد و گفت: با پیگیری‌ها و بازدیدهای صورت گرفته از شهرک شیشه امام رضا (ع)، تاکنون روند خوبی را در پیشرفت این پروژه شاهد بوده‌ایم که امیدواریم با اعتبارات و جذب سرمایه‌گذاران بیشتر در سال‌های آینده شاهد فعالیت واحدهای مختلف این شهرک باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان در پایان اظهار داشت: صادرات استان همدان در بخش‌های مختلف در سال‌جاری نسبت به سال گذشته رشد داشته که این صادرات در بخش صنعت 20 درصد و مهمترین کالای صادراتی استان در این بخش سیمان بوده است.

انتهای پیام/89013/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول