اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فجر فارس:

دشمن در فتنه 88 اصل مکتب ‌‌امام حسین (ع)‌ و عاشورا را نشانه رفت

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در فتنه 88 دشمن آنچه را در درون داشت بیرون ریخت و نشان داد که دشمنی او با امر و زید نبود، بلکه با اصل مکتب ما و امام حسین (ع) و عاشورا کینه دارد.

دشمن در فتنه 88 اصل مکتب ‌‌امام حسین (ع)‌ و عاشورا را نشانه رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین غیب‌پرور عصر امروز در آیین «رونمایی از کارت ملی هوشمند در فارس» با بیان اینکه آیا برای پایبندی شهدا چیزی غیر از تعهد به مقام ولایت می‌توان عنوان کرد، اظهار داشت: در دو شهر شیراز و رشت، مردم هشتم دی ماه در دفاع از اسلام و انقلاب قیام کردند و به میدان آمدند که این پیشتازی شیراز باید تکرار و تاکید شود.

وی افزود: زمانی صحبت از 230 هزار شهید در کشور و 14 هزار و 600 شهید در فارس می‌شود، سن، مرام، سلوک و راه و روش این افراد راهگشاست و باید در مسیر زندگی ما اثرگذار باشد.

غیب پرور اضافه کرد: اگر به چرایی ایستادن جوانان مملکت در مقابل خشم دشمنان پی ببریم مملکت از هر گزندی ایمن می‌شود و باید در این راه شهدا و ایثارگران را بشناسیم.

فرمانده ارشد سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: دشمن انقلاب اسلامی دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد و اگرچه جنگ تحمیلی سال‌های پیش تمام شد اما دشمنی آنها تداوم دارد.

غیب‌پرور با تاکید بر اینکه تنها راه تداوم، ماندگاری در خط رهبری است ابراز داشت: در مقابله با فتنه 88 مردم غیور شیراز و رشت در هشتم دی ماه به مقابله با توهین‌های دشمن پرداختند و نسبت به تمام کشور در این راستا جلوتر بودند اگرچه 9 دی در تاریخ ماندگار شد.

وی همچنین گفت: اداره ثبت احوال سال گذشته با صدور شناسنامه برای شهدا دست به ابتکار مناسبی زد اما یاد شهدا بالاتر از این حرف‌هاست.

فرمانده ارشد سپاه فجر استان فارس ادامه داد: صدور شناسنامه شهدا از استان فارس کلید خورد و به طرح ملی تبدیل شد و این افتخار به خاطر همت اداره کل ثبت احوال این استان به ثمر نشست.

وی با اشاره به سالروز عملیات والفجر چهار در دوران دفاع مقدس، به خاطراتی از آن دوران اشاره و اضافه کرد: جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های بچه‌های رزمنده در شلمچه و دیگر جبهه‌ها جز به واسطه دلبستگی و تعهدشان به اسلام عزیز و انقلاب اسلامی و مقام ولایت، چیز دیگری نبود.

وی با تاکید بر اینکه تحمل تمام مشقات دوران دفاع مقدس برای ماندگاری این نظام و اسلام بوده است، تصریح کرد: این نظام خواست الگوی جامعه توحیدی را به جهان عرضه کند که موفق شد.

غیب پرور در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی برنداشته و اگرچه در ظاهر جنگ به پایان رسید اما دشمنی‌ها ادامه پیدا کرد تا به فتنه 88 رسید و اوج آن جسارت به ساحت ابا عبدالله‌الحسین (ع) بود.

وی در ادامه گفت: در فتنه 88 دشمن آنچه را در درون داشت بیرون ریخت و نشان داد که دشمنی او با امر و زید نبود، بلکه با اصل مکتب ما و امام حسین (ع)‌ و عاشورا است.

انتهای پیام/ 2448/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول