اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی کشور:

صنعت ورزش ایران در گام اول هم نیست

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی کشور گفت: صنعت ورزش ایران در گام اول هم نیست و به تازگی وارد مهیا کردن زمینه‌های ورود ورزش به عنوان یک صنعت شده‌ایم.

صنعت ورزش ایران در گام اول هم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مهدی طالب‌پور عصر امروز در حاشیه همایش چالش‌ها و چشم‌اندازهای مربیگری در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: کشورهای پیشرفته در مورد ورزش در تمام عرصه‌ها فعالیت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به این معنی که کشورهای پیشرفته تنها به جنبه سلامتی ورزش نگاه نمی‌کنند و ورزش را به عنوان یک عنصر تاثیرگذار روی تمام جوانب جامعه می‌بینند.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی کشور با تاکید براینکه دنیا در صنعت ورزش پیشروی‌های خوبی داشته است خاطرنشان کرد: باید پژوهشگاه بتواند به عنوان یک نهاد متولی تمام نهادهای علمی را با ورزش آمیخته کند.

طالب‌پور ادامه داد: اگر روزی بتوان در کشور از تمام جنبه‌های ورزش استفاده کرد آن روز روزی است که می‌توان گفت ورزش در کشور ما رشد داشته است.

وی با یادآوری اینکه مربیگری در رده‌های بالا یک حرفه تلقی می‌شود اذعان کرد: تمام مربیان تلاش می‌کنند تا تمام توانمندی‌هایشان را به کار بگیرند تا پیشرفت کنند و به رده‌های بالاتر برسند.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی کشور ورود زمینه‌های علمی را به صنعت ورزش امری ضروری دانست و متذکر شد: باید بتوانیم از علوم مرتبط با ورزش در توسعه صنعت ورزش کشور استفاده کنیم.

طالب‌پور افزود: همچنین باید از تاثیرات مقوله‌های ورزشی در علوم مختلف نیز استفاده کرد به عنوان مثال می توان از تاثیرات مربیگری در ورزش نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: به این معنی که اگر مربی در زمین ورزش با متغیرهایی سروکار دارد که نیاز دارد با استفاده از مهارت‌های خود آنها را کنترل کند همین اتفاق در مورد مدیران نیز می‌افتد.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی کشور اضافه کرد: تنها وجه تمایز در به کارگیری اصول مربیگری در سازمان‌ها توسط مدیران این است که در زمین‌های بازی تمام متغیرهایی که باید کنترل شوند جنبه واقعی‌تر و عملی‌تری به خود می‌گیرد.

طالب‌پور در ارتباط با اهداف همایش چالش‌ها و چشم‌اندازهای مربیگری اذعان کرد: یکی از اهداف مهم این همایش برجسته کردن سرویس‌های پنهانی است که مهارت‌های ورزشی به دیگر علوم می‌دهد.

وی افزود: به عبارت دیگر تمام ارتباطات یک طرفه‌ای که علومی مانند ارتباطات و مدیریت بر حرفه‌هایی مانند مربیگری دارند بارز و واضح است.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی کشور ادامه داد: نیاز است که روی ارتباط حرفه‌های ورزشی مانند مربیگری و مهارت‌های مربوط به آن در علومی مانند مدیریت و ارتباطات بیشتر کار کرد.

طالب‌پور با اشاره به دیگر اهداف همایش چالش‌ها و چشم‌اندازهای مربیگری بیان اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف این همایش این است که با سنجش استقبال مردم پژوهشگاه تربیت بدنی محکی داشته باشد تا بتواند این همایش را در سطح ملی برگزار کند.

انتهای پیام/70010/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول