اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

آموزش رسانه‌ای نقش بارزی در پیشگیری از وقوع جرم دارد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: رسانه ملی می‌تواند با آموزش حقوق شهروندی نقش بارزی در پیشگیری از وقوع جرم ایفا کند.

آموزش رسانه‌ای نقش بارزی در پیشگیری از وقوع جرم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی اظهار کرد: به منظور افزایش کارآمدی حقوق قضایی و کاهش دعاوی، نهادینه ‌کردن فرهنگ قانون‌مداری در راستای پیشگیری از وقوع جرم، امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری است.

وی با بیان اینکه علت وقوع حجم قابل توجهی از جرایم جهل به قانون است، گفت: توجه به حقوق شهروندی و آموزش فراگیر آن از طریق رسانه ملی، کاهش وقوع جرایم در سطوح و بخش‌های مختلف جامعه را به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان‌رضوی گفت: به منظور افزایش اثربخشی، آموزش‌ها باید از سنین پایین آغاز و در تمامی سطوح، تسری یابد.

فروزان‌مهر با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی علل وقوع جرم تاکید کرد: باید بسترهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وقوع جرم را بیابیم و با نگاهی همه جانبه به مبحث پیشگیری، برای کاهش زمینه‌های وقوع جرم برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به طراحی توطئه از سوی دشمن در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی، تصریح کرد: دشمن سعی می‌کند تا از طریق تحریم و تحمیل فشارهای اقتصادی به مردم، در جامعه و به خصوص قشرهای کم‌درآمد، ایجاد نارضایتی عمومی کرده و سپس آن را به یک چالش اجتماعی، سیاسی، امنیتی تبدیل کند.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: عارضه‌یابی در واحدهای صنعتی مشکل‌دار، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی و همراهی مؤثر بانک‌ها در تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، سبب خنثی‌سازی توطئه‌های آنان خواهد شد.

فروزان‌مهر با عنوان اینکه دشمن در حوزه فرهنگی نیز با کشاندن مرزهای خود به منازل به وسیله ماهواره و اینترنت، اندیشه جامعه را هدف قرار داده، تدوین نقشه‌ راه در حوزه پیشگیری را امری ضروری دانست.

وی تاکید کرد: بر اساس این نقشه‌ راه، باید وظایف هر دستگاه به تناسب، مشخص و اقدامات پیشگیرانه یک گام جلوتر صورت بگیرد.

انتهای پیام/70002/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول