اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی:

پیشگیری از وقوع جرم با تعاملات بین‌ سازمانی امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی گفت: تعاملات بین قوه‌ای و سازمانی با محوریت پیشگیری از وقوع جرم اهمیت بسیاری دارد.

پیشگیری از وقوع جرم با تعاملات بین‌ سازمانی امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدحسن شریعتی ظهر امروز در جلسه اعضاء شورای پیشگیری از وقوع جرم در حضور استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر ضرورت تعاملات بین قوه‌ای و سازمانی با محوریت پیشگیری از وقوع جرم، اظهار کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم و سالم‌سازی جامعه نیازمند یک عزم ملی و خواست همگانی هستیم.

وی ادامه داد: از سال 1385 معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تاسیس و در سال 1390 به معاونت ارتقا پیدا کرد و در این مدت اقدامات بسیار خوبی در این حوزه به انجام رسید به نحوی که بر اساس برآوردهای ستاد قوه قضائیه در رتبه برتر کشور در حوزه پیشگیری از وقوع جرم قرار گرفته‌ایم.

شریعتی نوآوری و خلاقیت را در عرصه پیشگیری یکی از مهم‌ترین شاخص‌های فعالیت در این حوزه در دادگستری استان دانست و افزود: خراسان‌رضوی در بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در کشور پیشتاز بوده و این طرح‌ها پس از اجرای موفقیت‌آمیز در سراسر کشور به مورد اجرا گذارده شد که نمونه آن برگزاری نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری راه روشن بود که البته با استقبال گسترده‌ای در بین مسئولان، هنرمندان و فرهیختگان مواجه شد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی با اشاره به اجرای طرح قاضی در دادگستری خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: این طرح که در خراسان‌رضوی با موفقیت اجرا شد هم‌اکنون به عنوان طرحی موفق شناخته شده و در سراسر کشور به مرحله اجرا می‌رسد.

وی حمایت حقوقی از کارآفرینان و صنعت‌گران را یکی از اولویت‌های دادگستری استان دانست و ادامه داد: دادگستری خراسان‌رضوی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و نیز وظایف ذاتی و تکالیف قانونی خود مصمم به حمایت حقوقی و قانونی از فعالیت‌های مولد و سالم اقتصادی است و در کنار آن با هرگونه اخلال و مفسده اقتصادی قاطعانه در چارچوب موازین شرعی و قانونی برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی اظهار کرد: کسب عناوین برتر نخستین جشنواره ملی اندیشه‌های قضایی توسط قضات و مسئولین دادگستری خراسان‌رضوی از دیگر موفقیت‌های اخیر مجموعه قضایی است و امیدواریم این مسیر مطلوب ادامه پیدا کند.

شریعتی با اشاره به اینکه دادگستری خراسان‌رضوی از استاندار انتظار اهتمام به امر پیشگیری از وقوع جرم را دارد، یادآور شد: اگر همه مسئولان تعامل حداکثری در این زمینه داشته باشند سبب منفعت نظام و مردم می‌شود.

در ادامه این جلسه فروزان‌مهر استاندار خراسان‌رضوی به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و از خدمات ارزشمند قضایی و تعامل ثبت و سازنده دستگاه قضایی با دستگاه‌های اجرایی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/70018/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول