اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون نیازمند تفکر سیستمی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: بخش تعاون ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد و استفاده از تمام این توانمندی‌ها نیازمند تفکر سیستمی است.

استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون نیازمند تفکر سیستمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در نشست با فعالان بخش تعاون خراسان‌رضوی با اشاره به جایگاه تعاون در آموزه‌های دینی و تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت پویایی این حوزه، اظهار کرد: یکی از بارزترین مصادیقی که به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند، توجه به نقش ویژه و کارآمد تعاون است.

وی با اشاره به کارکرد تعاونی‌ها در زمینه تامین ارزاق عمومی و خدمات تولیدی و توزیعی این حوزه در طول دوران دفاع مقدس افزود: تعاون، همواره به عنوان مجموعه‌ای که با استفاده از مشارکت جمعی و هزینه اندک اقدام به تولید و توزیع می‌کند، در کشور شناخته شده است.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: از آنجا که با ابلاغ اصل 44 قانون اساسی و اصلاح قانون تعاون، بسترهای قانونی لازم برای استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت‌های این بخش در کشور فراهم شده، باید برای تحقق آن بیش از گذشته تلاش کنیم.

فروزان‌مهر تاکید کرد: بر اساس تکالیف قانونی، باید سهم تعاون در اقتصاد، تا پایان این برنامه به 25 درصد برسد که منجر به ارتقای سهم تعاون از تولید ناخالص ملی به میزان قابل توجهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت است، تصریح کرد: تعاونی‌ها زمینه‌ساز گسترش عدالت‌ در جامعه هستند و فرصت‌های برابر کسب و کار را برای قشرهای مختلف جامعه فراهم می‌کنند.

استاندار خراسان‌رضوی از انسان محوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حوزه تعاون یاد کرد و گفت: ایجاد تعاونی‌ها و استفاده از ظرفیت آنها، از انباشتگی ثروت در قشرهای خاصی از جامعه جلوگیری می‌کند.

فروزان‌مهر افزود: افراد از طریق تجمیع سرمایه‌ها و خرید سهام، مبادرت به تشکیل تعاونی نموده و طرح‌های بزرگی را به مرحله اجرا در می‌آورند.

وی از تعاون به عنوان حوزه‌ای فرابخشی یاد کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت تعاون در حوزه صنعت، معدن،کشاورزی و خدمات نیز استفاده کرد.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه تعاون یک مفهوم شرقی است، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون و ساماندهی آن، نیازمند یک تفکر سیستمی است.

فروزان‌مهر تاکید کرد: از آنجا که اقتصاد کشور ما به بخش تعاونی، خصوصی و دولتی تقسیم می‌شود و بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، سهم تعاونی‌ها در بازار پولی کشور باید به 15 درصد برسد، برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های این بخش در راستای شکوفایی و توسعه اقتصاد منطقه‌ای، باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/70002/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول