محمد روحانی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب «پیام مورد نظر با موفقیت ارسال شد» اظهار کرد: این کتاب از سری کتابهای مشاوره بوده و به موضوع تبلیغات از جنبههای روانشناختی میپردازد.
وی با بیان اینکه فصل نخست این کتاب به ویژگیهای مبلغ میپردازد و مهارتهای روانشناختی تبلیغ را ترسیم میکند گفت: قانون تکرار و تمرین، تعلقپذیری، تدریس، پرهیز از قاعده غفلت جمعی و ترک مسئولیت و ماهیت، دوری از موقعیتهای بیزاریآور، استفاده از پرسش و پاسخ و مقایسه، قصه کوتاه، داستان، لطیفهگویی، تبلیغ عملی، توجه به جایگاه عواطف و مهارت روانشناختی تبلیغ از موضوعات مطرح شده در این فصل است.
مدیر تدوین و چاپ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: نویسنده در فصل دوم به محتوا و ابزار پیام اشاره داشته و در این فصل به مباحثی مانند ویژگیهای عام، خاص و ابزار پیام میپردازد.
وی عنوان داشت: در فصل سوم موضوع مخاطب در محورهای اساسی بحث شده که ویژگیهای مخاطبان بر اساس سن آنها، ویژگیهای مخاطب از نگاهی دیگر و جوان از منظر روانشناسی تبیین شده است.
روحانی یادآور شد: خطیب دینی باید در حد خودش دین را بشناسد و از آن آگاه باشد و مطلبی را که از آن برای بحث انتخاب میکند به خوبی بفهمد تا بتواند به شنوندگان بفهماند.
تبلیغ ارتباط تنگاتنگ با ارتباط دارد
وی با بیان اینکه تبلیغ ارتباط تنگاتنگی با ارتباط دارد گفت: در روانشناسی تبلیغات یکی از روشهای یادگیری شیوه مشاهده و یادگیری احتمالی است.
نویسنده این کتاب با اشاره به تحقیق یکی از روانشناسان معروف کانادایی، معتقد است یادگیری مشاورهای شامل توجه، یادداری، بازآفرینی حرکتی و انگیزش بوده و تبلیغ شامل فرآیند فرستادن پیام از فرستنده به گیرنده است.
«کتاب پیام مورد نظر با موفقیت ارسال شد» با زیر عنوان روانشناسی تبلیغات دین توسط علیاحمد پناهی در 72 صفحه تألیف شده و در تیراژ 3 هزار عدد و قیمت 2 هزار تومان در آیندهای نزدیک به همت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر میشود.
انتهای پیام/78003/ع30