اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب:

«سنت الهی بر پایه عدل، خلقت و هستی» منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب از چاپ کتاب «سنت الهی بر پایه عدل، خلقت و هستی» خبر داد.

«سنت الهی بر پایه عدل، خلقت و هستی» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انتشار کتاب «سنت الهی بر پایه عدل، خلقت و هستی» اظهار کرد: مباحثی مانند سنت تلاش، سنت واکنش، سنت حسن و قبح عقلی، سنت حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر، سنت دنیا سرای زودگذر عمل و آخرت سرای بقا و جزا و همچنین سنت توبه در این کتاب مطرح می‌شود.

وی سنت ارزش اعمال بر اساس نیت، سنت بر پا داشتن حسنه، پاداش عبودی و عقوبت ابدی، کیفر کفار و ستمگران، سنت وعده و وعید خداوند، توکل، قضا و قدر، قسمت، جبر و اختیار، روزی دادن خداوند، توفیق، امتحان الهی، سنت خیر و شر، سعادت و شقاوت، حرمت دروغ، نماز، تقوا، عصمت انبیاء و معصومان، خلقت احسن، معجزه و پیش‌بینی خداوند را از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب ذکر کرد.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان داشت: باید این امر را مورد توجه قرار داد که خواست خدا همین سنت اوست که با تدبیر و مشیت او بر جهان حاکم است و تخلف از آن محال است.

وی ادامه داد: خواست خدا نیست که خانه‌ فردی آتش بگیرد یا فرزند فردی به دلیل فلان بیماری بمیرد یا فلان نوزاد ناقص‌الخلقه خلق شود یا در معاملات فرد بیچاره و مفلس شود بلکه بی‌احتیاطی و بی‌توجهی در تعامل با سنت‌های تکوینی مانند بهداشت، درمان، بیماری، خسارت و مرگ را به بار می‌آورد و این عملکرد خواسته یا ناخواسته ما بوده که منجر به این وقایع ناگوار و ناخوشایند شده است.

مؤلف در این کتاب به سنت الهی اشاره‌ای داشته و بیان کرده قوانینی که مطابق اراده و خواست خداوند در خلقت جهان و اراده هستی حاکم است سنت الهی نامیده می‌شود این قوانین و سنت به دو بخش قانون خلقت یا سنت ایجاد و در بخش دیگر به سنت تأخیر یا خلق دوم که بر پایه قانون علت و معلول استوار است تقسیم می‌شود.

کتاب حکومت خداوند یا سنت ایجاد یا ترتیب با زیر عنوان سنت الهی بر پایه عدل، خلقت و هستی توسط محمدحسین زکوی در 586 صفحه تألیف شده و با قیمت 16 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر می‌شود.

«اعداد عربی را بهتر بشناسیم»، «چشمه جاویدان» و «فریاد خسته‌دلان» از دیگر آثار مؤلف این کتاب است.

انتهای پیام/78003/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول