اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان خبر داد

دستگیری 1700 توزیع‌کننده مواد مخدر در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان از دستگیری یک‌هزار و 700 توزیع‌کننده و 50 قاچاقچی مواد مخدر تا پایان مهر ماه سال ‌جاری در این استان خبر داد.

دستگیری 1700 توزیع‌کننده مواد مخدر در کردستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ایرج حسن‌زاده در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بیشترین درگیری در زمینه مواد مخدر مربوط به شرق استان به ویژه شهرستان قروه به دلیل همسایگی آن با استان همدان است.

به گفته وی، همسایگی ایران اسلامی با کشور افغانستان که بیش از 90 درصد مواد مخدر را تهیه و در بین کشورهای مختلف توزیع می‌کند یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش نرخ اعتیاد در ایران است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان از افزایش تمایل مصرف‌کنندگان به مواد مخدر صنعتی به عنوان یکی از چالش‌هایی مهم در این حوزه نام برد و گفت: متاسفانه تمایل به مصرف مواد مخدر صنعتی امروزه در کشور افزایش یافته که باید در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

حسن‌زاده از استان کردستان به عنوان استانی سفید در بحث مواد مخدر نام برد و افزود: با وجود مرزی بودن استان، افزایش نرخ معتادان و گسترش تبلیغات دشمنان، کردستان جزو استان‌های پاک و سفید کشور در زمینه اعتیاد است.

وی تصریح کرد: به منظور مبارزه با این بلای خانمان‌سوز اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگ‌سازی، مقابله و درمان معتادین در سطح کشور و استان انجام شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: اجرای طرح تشدید مبارزه با عوامل تهیه، تولید و توزیع مواد مخدر در استان نقش مهمی در مقابله با این بلای خانمانسوز داشته است.

به گفته حسن‌زاده، در حال حاضر 67 مرکز متادن‌ترابی، 53 ان‌جی‌او، هفت کمپ ترک اعتیاد و دو مرکز دی‌ای‌سی در این استان فعالیت می‌کند.

وی به پای کار بودن تمام مسئولان استان در راستای مقابله با اعتیاد اشاره کرد و افزود:‌ تمام مسئولین و متولیان امر با احساس مسئولیت بیش از پیش در راستای مبارزه با اعتیاد تلاش می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: ارائه آموزش‌های لازم به افراد در سنین مختلف به صورت ویژه در سطح استان مورد توجه قرار گرفته و جامعه هدف در قالب‌های مختلف زیر پوشش این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند.

حسن‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری پنجمین جلسه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با حضور معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر زمینه بهبود هرچه بیشتر شرایط استان را در این حوزه بدنبال داشته باشد.

انتهای پیام/79002/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول