اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا خبر داد

افتتاح 2 پروژه عمرانی صومعه‌سرا در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از افتتاح دو پروژه عمرانی این شهرستان با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان در دهه مبارکه فجر خبر داد.

افتتاح 2 پروژه عمرانی صومعه‌سرا در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به اجرای نظام آموزشی جدید در صومعه‌سرا اظهار کرد: تمام مدارس روستایی و شهری صومعه‌سرا برای اجرای نظام آموزشی جدید با همکاری معلمان و مربیان آموزشی در سال تحصیلی جاری مهیا شده است.

وی یکی از اساسی‌ترین بخش‌های کاری آموزش و پرورش برای ایجاد آمادگی و پذیرش مدارس از طرح تحول بنیادین را تک شیفته کردن مدارس دانست و اذعان کرد: در این راستا بالغ بر 80 مدرسه از مجموع 85 مدرسه مقطع ابتدایی و 20 مدرسه از مجموع 21 مدرسه مقطع راهنمایی و تمام مدارس مقطع متوسطه برای سال تحصیلی جدید تک شیفته شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به اجرای طرح هجرت در سطح مدارس این شهرستان افزود: در سال جاری بالغ بر 16 مدرسه در صومعه‌سرا با همکاری نیروهای جهاد سازندگی و بسیج بازسازی و مهیای اجرای طرح آموزشی جدید شد.

وی از احداث 9 پروژه عمرانی و آموزشی در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: دو پروژه از مجموع پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش صومعه‌سرا در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

ذکی‌پور با بیان اینکه هر دو پروژه عمرانی دهه فجر امسال متعلق به حوزه روستایی صومعه‌سرا است، تصریح کرد: مرکز آموزش ابتدایی 10 کلاسه روستای «عربان» همراه با فضای ورزشی و مرکز آموزشی دخترانه با 12 کلاس در منطقه طاهر گوراب صومعه‌سرا از جمله این پروژه‌های دهه مبارک فجر است.

به گفته وی، برای تخریب و از نوسازی مدارس قابل افتتاح مذکور صومعه‌سرا در دهه فجر بالغ بر 2 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا، سازندگی در سطح مدارس در راستای ارتقای فضای مراکز آموزشی را مهم خواند و یادآور شد: صومعه‌سرا با امتیاز 127 درصدی در حوزه سازندگی مدارس از جمله شهرستان‌های برتر استان محسوب می‌شود.

وی به وجود 70 مدرسه تخریبی در صومعه‌سرا اشاره کرد و متذکر شد: سقف برخی از این مدارس به دلیل شدت در خرابی پایین آمده که برای بازسازی آن نیازمند تعامل و توجه بیشتر کمیته برنامه‌ریزی صومعه‌سرا هستیم.

ذکی‌پور با اشاره به اینکه 82 درصد از مجموع مدارس صومعه‌سرا روستایی است، خاطرنشان کرد: مدارس روستایی به دلیل امکانات و ارتقای فضای آموزشی مناسب برای اجرای موفق‌تر طرح نظام آموزشی جدید باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/84003/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول