اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

20 اردیبهشت 92 صورت می‌گیرد

افتتاح فاز اول مجتمع پتروشیمی ایلام / جاده‌های ایلام نیاز پتروشیمی را برطرف نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: 20 اردیبهشت 92 فاز اول مجتمع پتروشیمی ایلام افتتاح می‌شود.

افتتاح فاز اول مجتمع پتروشیمی ایلام / جاده‌های ایلام نیاز پتروشیمی را برطرف نمی‌کنند

جواد کمری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: پتروشیمی با اخذ خوراک از پالایشگاه گاز سالانه یک میلیون تن محصول تولید می‌کند.

وی ادامه داد: براساس آمارهای موجود روزانه 300 دستگاه کامیون کالا مواد تولیدی پتروشیمی ایلام از طریق راه‌های ارتباطی به خارج از استان ارسال می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: محصولات پتروشیمی ایلام لاجرم از طریق راه‌های استان ایلام به خارج استان عرضه می‌شود و ظواهر امر نشان می‌دهد که جاده‌های استان جوابگوی نیازهای پتروشیمی نخواهد بود.

جوادی کمری گفت: در آینده نزدیک و با بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی ایلام حجم سنگینی از ترافیک جاده‌های ایلام را در بر خواهد گرفت و مسئولان امر باید در این راستا چاره‌اندیشی کنند.

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: این موضوع را چندین بار با مسئولان استانی مطرح کرده تا در زمان افتتاح و فعالیت مجتمع پتروشیمی مشکلات حاشیه‌ای به وجود نیاید.

وی ادامه داد: رسانه‌ها در این راستا می‌توانند با طرح این موضوعات در مطبوعات کمک شایانی به مجتمع پتروشیمی ایلام و توسعه راه‌های استان ایلام داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: شاید امروز موضوع راه‌آهن توجیه اقتصادی چندانی نداشته باشد اما قطعاً با راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی یکی از نیازهای اساسی استان موضوع راه‌آهن خواهد شد.

* روزانه 300 دستگاه کامیون محصول تولیدی پتروشیمی ایلام را انتقال می‌دهند

کمری تصریح کرد: به زودی روزانه 300 دستگاه کامیون کالا به حجم ترافیک جاده‌های ایلام افزوده خواهد شد که به نظر حجم بسیار بزرگی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی استان ایلام گفت: امیدواریم با بهره‌برداری از این مجتمع تحول بزرگی در حوزه اقتصادی استان ایلام روی دهد و قطعاً این چنین خواهد بود.

وی ادامه داد: رسانه‌های استان از جمله خبرگزاری فارس دین بزرگی به گردن استان ایلام دارند چون اگر رسانه‌ها نبودند برخی از کارها صورت نمی‌پذیرفت البته در مجموعه پتروشیمی این چنین بوده است.

این مسئول اضافه کرد: نظارت و پیگیری‌های خبرنگاران، رسانه‌های فعال استان از مجموعه پتروشیمی ایلام مثمرثمر بوده و نتیجه مطلوبی داشته است.

 

* تحریم‌ها مانع ادامه فعالیت در مجتمع پتروشیمی ایلام نشده است

کمری تصریح کرد: به جرات اعلام می‌کنم با وجود شرایط فعلی فشارها و تحریم‌های اقتصادی اکنون لحظه‌ای از تلاش در ساخت مجتمع پتروشیمی ایران کوتاه نیامده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: در حال حاضر اکثر طرح‌ها و پروژه‌‌های مجتمع پتروشیمی ایلام با تلاش نیروهای داخلی و بومی استان در حال اجراست.

* بانک‌های عامل کوچکترین همکاری را با مجتمع پتروشیمی ایران ندارند

این مسئول اضافه کرد: البته در این راه سهامداران مجتمع پتروشیمی نهایت همکاری را داشته و متأسفانه بانک‌های عامل کوچکترین همکاری را با مجتمع پتروشیمی ایلام ندارند.

کمری تصریح کرد: عدم همکاری بانک‌های استان ایلام با صنعت مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده و در واقع پشت صنعت را شکسته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: متأسفانه منابع مالی بانک‌ها در اختیار جاه‌هایی است که استفاده زیرساختی، صنعتی و اشتغال‌زایی از آنان نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر به شدت ادعا می‌کنم پتروشیمی ایلام اگر فعال‌ترین نباشد یکی از فعال‌ترین پروژه‌ها در سطح مراکز است.

* پتروشیمی ایلام یکی از فعال‌ترین پروژه‌های در حال ساخت کشور است

این مسئول اضافه کرد: امروزه تمام مسئولان مرتبط با موضوع با توجه به شرایط ویژه منطقه همه توان خود را صرف عسلویه و پارس جنوبی کرده‌اند.

کمری تصریح کرد: درحال حاضر منطقه عسلویه و پارس جنوبی به عنوان پیشانی صنعت گاز کشور مورد توجه ویژه مسئولان قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: با این وجود در استان ایلام و مجتمع پتروشیمی ایلام تلاش ویژه‌ای برای ساخت این مجتمع شده و از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

 

* 1200 دستگاه تریلر، تجهیزات سنگین وارد پتروشیمی ایلام شده است

وی ادامه داد: در حال حاضر به استعداد 1200 دستگاه تریلر دستگاه تجهیزات سبک و سنگین وارد سایت پتروشیمی ایلام شده است.

این مسئول اضافه کرد: برخی از محموله‌های ما بالاتر از 240 تن وزن داشته که از گمرکات کشور و از راه زمینی وارد استان ایلام شده‌اند.

کمری تصریح کرد: با توجه به اینکه از شهر ایلام تا محل سایت تنها 18 کیلومتر فاصله وجود دارد اما برای ارسال برخی تجهیزات از شهر ایلام تا محل سایت دو هفته زمان نیاز است.

* 6 ماه طول کشید تا تجهیزات سنگین به پتروشیمی ایلام منتقل شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: 6 ماه تولید کشید تا تجهیزات سنگین از بنادر و گمرکات کشور به محل پتروشیمی ایلام منتقل شود.

وی ادامه داد: طول بعضی از تجهیزات سنگین نیز به بیش از 50 متر رسیده است اما با تدابیر اندیشیده شده وارد استان ایلام شده است.

* آلمان، اسپانیا و فرانسه کشورهای تأمین‌کننده تجهیزات سنگین پتروشیمی ایلام

این مسئول اضافه کرد: این تجهیزات از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، اسپانیا، آلمان و غیره خریداری شده و به استان ایلام منتقل شده است و در این راستا از هیچ پوششی دریغ نشده است.

کمری تصریح کرد: این تجهیزات در نخستین فرصت پس از خریداری به گمرکات کشور منتقل شده و سپس وارد استان ایلام شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: پتروشیمی ایلام با دور زدن تحریم‌ها در تلاش برای ساخت این مجتمع بوده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نشده و در حال حاضر هیچ مشکلی نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: تنها اگر مشکل نقدینگی و منابع مالی شرکت رفع شود در نخستین فرصت و در تاریخ 20 اردیبهشت ماه سال 92 فاز اول این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول اضافه کرد: البته اگر پولی هم به پروژه تزریق نشود این کار را به سر منزل مقصود خواهیم رساند این وعده را به تمام توان به مردم و مسئولان می‌دهیم که با تمام توان این پروژه را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/2246/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول