اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

اقدامات زیرساختی در کردستان مطلوب است / آبگیری دو سد در هفته آینده

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان تلاش مدیران را با وجود محدودیت‌های استان ستودنی خواند و گفت: اقدامات زیرساختی نیز در کردستان مطلوب است.

اقدامات زیرساختی در کردستان مطلوب است / آبگیری دو سد در هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کارگروه آمایش محیط زیست و توسعه پایدار در سنندج اظهار کرد: مدیران با همه کاستی‌ها و ضعف‌های موجود در استان باز هم دست از تلاش و کوشش برنداشته‌اند و همواره با همت مضاعف به فعالیت‌ها و برنامه‌های تعیین شده می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه  اقدامات و حرکات ارزشمند نظام بعد از انقلاب در استان برای مردم استان مشخص و قابل رویت است، تصریح کرد: در استان قبل از انقلاب تنها یک مرکز آموزش عالی با 450 دانشجو زیر نظر استان کرمانشاه در کردستان وجود داشت.

اما اکنون تحصیل بیش از 60 هزار دانشجو در حال حاضر در مراکز آموزش عالی کردستان و توسعه این مراکز یکی از افتخارات نظام در این استان به شمار می‌آید.

استاندار کردستان به دیگر اقدامات ارزشند نظام در استان اشاره کرد و گفت: کردستان جزو سومین استان کشور در برخورداری شهرها و روستاهای آن از نعمت گاز طبیعی است.

شهبازی ادامه داد: در دهه مبارک فجر امسال نیز دو شهر صاحب و شویشه استان نیز به جمع شهرهای دارای گاز طبیعی می‌پیوندند.

به گفته وی هم اکنون 650 روستای استان دارای گاز هستند و تا پایان سال جاری تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز به 700 روستا خواهد رسید.

وی به اقدامات زیرساختی در استان اشاره و عنوان کرد: تاکنون 7 سد در استان به بهره‌برداری رسیده  و 11 سد هم در حال احداث است.

استاندار کردستان یادآور شد: در هفته آینده هم دو سد با حضور تعدادی از مسئولان کشوری در کردستان آبگیری می‌شوند.

وی به شرایط خاص کردستان اشاره و افزود: قبل از انقلاب رژیم منحوس شاهنشاهی هیچ توجهی به این استان نداشت و بعد از انقلاب و شروع جنگ در این استان گروهک‌هایی با پشتیبانی استکبار تنش‌ها و درگیری‌های زیادی را ایجاد کردند.

استاندار کردستان ادامه داد: هم اکنون نیز بیش از 200 سایت و شبکه ضدانقلاب در راستای بدبین کردن مردم به خدمات نظام در استان برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی کردستان را یکی از استان‌های موفق کشور در رابطه با تشویق خیرین مدرسه‌ساز خواند و بیان کرد: بزرگترین مجموعه  آموزشی با تشویق خیرین مدرسه ساز در سنندج در حال اجراست و کردستان دومین استان کشور در احداث این مجموعه آموزشی است.

وی گفت: این مجموعه آموزشی شبانه‌روزی از مقطع ابتدایی تا دانشگاه را شامل خواهد بود که در زیربنای 20 هزار مترمربع و با هزینه 25 میلیارد تومان احداث می‌شود.

انتهای پیام/79003/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول