اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر تشریح کرد

آخرین وضعیت ازدواج و طلاق در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر آخرین وضعیت استان بوشهر در زمینه ازدواج و طلاق و موقعیت استان بوشهر در کل کشور را تشریح کرد.

آخرین وضعیت ازدواج و طلاق در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حیدر عزیزنژاد ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: وضعیت ازدواج و طلاق در استان بوشهر در پنج سال گذشته از 11 تا 14 درصد تغییرات داشته و بر اساس آمار موجود بیشترین طلاق هم در شهرستان‌های دشتستان و بوشهر به وقوع پیوسته است.

وی افزود: نسبت طلاق به ازدواج در استان بوشهر 14 درصد و در کل کشور 16 درصد است و این نشان‌دهنده کاهش میانگین نسبت طلاق به ازدواج استان بوشهر در مقایسه با کل کشور است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر تصریح کرد: عمده دلایل طلاق در استان بوشهر عدم مسئولیت‌پذیری زوجین، فاصله گرفتن زوجین از خانواده، وجود خواهر یا برادر ناسازگار هر کدام از زوجین، وابستگی مادی به خانواده از طرف زوجین بوده است.

عزیزنژاد اضافه کرد: دلیل دیگر این است که یکی از زوجین قبل از 20 سالگی یا پس از 30 سالگی ازدواج کرده باشد یا دوره آشنایی زوجین قبل از ازدواج شش ماه یا اینکه دوره نامزدی بیش از سه سال طول کشید باشد.

وی در ارتباط با عواقب طلاق هم گفت: بزهکاری کودکان، فحشا، اعتیاد زنان یا مردان، پرخاشگری کودکان، فراز از منزل، افت تحصیلی، خودکشی از جمله عواقب طلاق محسوب می‌شود.

55 درصد مراجعات به مراکز پیشگیری از طلاق به سازش انجامید

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اظهار داشت: در یکسال گذشته در مجموع 55 درصد مراجعات به مراکز پیشگیری از طلاق به سازش انجامیده است.

عزیزنژاد افزود: از 988 متقاضی طلاق در 9 ماهه گذشته در استان بوشهر 241 نفر معادل 24 درصد از طریق دادگستری برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به مراکز پیشگیری از طلاق معرفی شدند.

وی  گفت: از این تعداد 55 درصد به سازش رسیده و 42 درصد نیز پیگیر موضوع طلاق خود بودند.

سند کنترل و کاهش طلاق در استان بوشهر تنظیم شد

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در ارتباط با سند کنترل و کاهش طلاق در استان بوشهر گفت: بهبود وضعیت معیشتی خانواده، ارتقاء نظام حقوقی، اخلاقی خانواده، برخورد قاطع با خشونت در خانواده، ترویج فرهنگ ازدواج  بهنگام و بررسی پیامدهای طلاق در زنان خانه‌دار از جمله سیاست‌های کلی این سند است.

عزیزنژاد ادامه داد: برای اجرای این سند یک میلیارد و 830 میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی کردیم.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول