اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایتی از رشادت‌های شهید کشوری و شهرستان سیمرغ

مادر شهید کشوری پیگیر تبدیل بخش کیاکلا به سیمرغ بود

خبرگزاری فارس: نماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه 2 ساله شهرستان شدن کیاکلا، گفت: مادر شهید کشوری پیگیر جدی تبدیل بخش کیاکلا به شهرستان سیمرغ بوده است.

مادر شهید کشوری پیگیر تبدیل بخش کیاکلا به سیمرغ بود

کمال علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به شهرستان شدن کیاکلا با نام سیمرغ گفت: شهرستان شدن کیاکلا با نام هر کس که باشد اشکال ندارد و ایجاد شهرستان سیمرغ اقدام مثبت و خوبی است.

نماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی به سابقه پیگیری ایجاد شهرستان سیمرغ و قول 2 سال پیش رئیس جمهور به مادر شهید کشوری اشاره کرد و ادامه داد: نام سیمرغ به تأسی از فیلم "سیمرغ" با موضوع تلاش‌های شهیدان کشوری و شیرودی بوده است.

* شهید کشوری به مادرش گفته بود: "شما در کیاکلا بمانید تا کیاکلا، کیاکلا شود"

وی به تلاش مادر شهید کشوری برای ایجاد شهرستان سیمرغ اشاره و خاطر نشان کرد: این مادر بزرگوار شهید با اشاره به حضور فرزندانش در تهران و اصرار آنان برای حضور در آنجا به سفارش شهید کشوری اشاره کرد که گفته است: "شما در کیاکلا بمانید تا کیاکلا، کیاکلا شود".

* برخی از مسئولان مخالف شهرستان شدن کیاکلا بودند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به حضور در اولین جلسه شورای اداری شهرستان قائمشهر پس از تأیید اعتبارنامه خود و تأکید بر محرومیت کیاکلا و لزوم شهرستان شدن آن اشاره کرد و بیان داشت: فرماندار وقت و برخی از افراد ذی‌نفوذ بنا بر دلایلی مخالف شهرستان شدن کیاکلا بودند، اما من به شهرستان شدن آن تأکید داشتم.

وی با بیان اینکه در زمانی که نامی از شهرهای بزرگ امروز نبود کیاکلا نامی داشت به لزوم ارتقای آن اشاره کرد و افزود: کیاکلا به دلیل جمعیت حداقل 32 هزار نفری و وجهه ملی آن، باید سال‌های قبل به شهرستان ارتقا می‌یافت.

* معاون استاندار مازندران قول ارسال مدارک شهرستان سیمرغ تا 15 دی‌ ماه را داده بود

علیپور به پیگیری‌های خود برای ارتقای بخش کیاکلا به شهرستان سیمرغ اشاره و با بیان اینکه در جلساتی که با بخشدار، امام جمعه و شورای شهر برگزار شده بود با تعیین مشاور برای طرح ایجاد شهرستان سیمرغ، گام‌هایی برداشته شد، اذعان داشت: بررسی بازگشت روستاهای کیاکلا که از حوزه آن خارج شده بود، بررسی امکانات، ساختمان‌های اداری، زیرساختها و بررسی داشته‌ها و نداشته‌های تبدیل بخش کیاکلا به شهرستان در طرح مشاور در حال بررسی بوده است.

نماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی به جلسه 2 ماه پیش با امام جمعه، بخشدار و شورای اسلامی شهر کیاکلا ابراز داشت: معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با شهرستان شدن کیاکلا موافقت کرد و وی در دیدار این جمع با مادر شهید کشوری، قول داد تا 15 دی‌ ماه پرونده با موافقت استانداری به وزارت کشور ارسال شود و برای تسریع این کار، صحبت مادر شهید کشوری با رئیس جمهور یا وزیر کشور تسریع کننده خواهد بود.

وی به سفر غیرمنتظره رئیس جمهور به استان و پیشنهاد استاندار مازندران برای دیدار با مادر شهید کشوری اشاره و یادآور شد: رئیس جمهور بعد از سخنان مادر شهید کشوری درباره ایجاد شهرستان سیمرغ به صورت تلفنی از وزیر کشور خواستار پیگیری آن و ارائه این پیشنهاد در هیئت دولت شد.

* مادر شهید کشوری پیگیر جدی تبدیل بخش کیاکلا به شهرستان سیمرغ بوده است

علیپور به مسبوق سابقه بودن تلاش‌ها برای ایجاد بیستمین شهرستان مازندران و جدی شدن این تلاش‌ها در دوران نمایندگی خود اشاره کرد و گفت: در کشور ما رسم شده است که اجرای یک کار را تنها به اسم خودمان می‌نویسیم و تلاش نمایندگان سابق و فرماندار و مسئولان دیگر را نمی‌بینیم.

این مسئول در پایان با تأکید بر اینکه مادر شهید کشوری پیگیر جدی تبدیل بخش کیاکلا به شهرستان سیمرغ بوده است، اضافه کرد: در جلسه حدود 2 ماه پیش که آقای ابراهیمی را برای بررسی وضعیت ایجاد شهرستان سیمرغ دعوت کردم، قول ارسال مدارک تا 15 دی‌ ماه را ارائه کرده بود که با حضور رئیس جمهور 15 روز زودتر اجرایی شده است.

انتهای پیام/86015/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول