اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت دیلم خبر داد

تدوین بانک اطلاعاتی غذاهای بومی و سنتی دیلم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم از گردآوری و تدوین بانک اطلاعاتی غذاهای بومی و سنتی شهرستان دیلم خبر داد.

تدوین بانک اطلاعاتی غذاهای بومی و سنتی دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری پیش از ظهر امروز در نشست مدیریتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم اظهار داشت: برای آشنایی زوجین جوان با انواع غذاهای بومی و سنتی شهرستان و داشتن اطلاعات غذاهای سنتی، بانک اطلاعاتی غذاهای بومی و سنتی شهرستان گردآوری و تدوین می‎شود. 

وی بیان کرد: جایگزینی غذاهای گران در سبد غذایی خانوارها موضوع مهمی است که با توجه به شرایط اقتصادی خانواده‏ها نیاز به توجه بیشتر و برنامه‎ریزی مناسب دارد.

ناصری، کمبود نیروی آموزش‌دهنده متخصص و ماهر را یکی از مشکلات آموزش مسایل تغذیه‎ای به مردم عنوان کرد و افزود: باید افراد علاقمند و داوطلب در شبکه، مراکز بهداشتی درمانی و خارج از سیستم را شناسایی کنیم و آن‌ها را در رابطه با آموزش مسایل تغذیه‎ای توانمند سازیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم خاطرنشان کرد: کارشناسان و افراد آموزش‌دهنده به گروه‎های هدف جامعه، باید آموزش نکات ظریف و کلیدی را مدنظر قرار دهند.

وی بر اجرای برنامه‎های محدود، پرمحتوا و اثرگذار بر گروه‎های هدف در هفته اطلاع‎رسانی بسیج آموزش تغذیه تاکید کرد.

ناصری خواستار اجرای برنامه‎های هفته اطلاع‎رسانی تغذیه در مدارس، پایگاه‎های بسیج مردمی و محله‎های شهر و روستا شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم خواستار برگزاری جشنواره غذای سالم با کمک رابطین بهداشتی و بانوان خانه‎دار در یکی از محله‎های قدیمی شهر شد.

وی نتایج بازدید هفته گذشته معاون بهداشتی و روسای شبکه‎ها از شهرستان دیلم را خوب ارزیابی کرد و افزود: این بازدید باعث شد تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت در شبکه و واحدهای محیطی را شناسایی کنیم و برای برطرف کردن نقاط ضعفمان برنامه‎ریزی کنیم.

ناصری خواستار نهایی کردن برنامه استانداردسازی و یکسان‎سازی چیدمان وسایل در مراکز بهداشتی درمانی، بازنگری طرح بهبود مدیریت مراکز بهداشتی درمانی و طرح پایش ده‌گردشی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم از پایش و نظارت تیمی کارشناسان ستادی از کلیه مراکز بهداشتی درمانی و خانه‎های بهداشت در بهمن ماه خبر داد.

انتهای پیام/66007/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول