اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم بسکتبال‌ مس کرمان

‌مصدومیت‌ها مانع صدرنشینی مس شد/ منتقد وضعیت هیئت بسکتبال کرمان هستم

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم بسکتبال صنعت مس کرمان گفت: اگر تیم بسکتبال مس با مصدومیت‌های بازیکنان کلیدی‌اش مواجه نشده بود،‌ اکنون با یک و یا حداکثر دو باخت در صدر جدول مسابقات قرار داشت.

‌مصدومیت‌ها مانع صدرنشینی مس شد/ منتقد وضعیت هیئت بسکتبال کرمان هستم

سیامک توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به وضعیت‌ تیم بسکتبال صنعت مس کرمان در مسابقات لیگ دسته اول کشور اظهار داشت: مس در مجموع این فصل از مسابقات 9 بازی انجام داده است‌ که حاصل آن پنج شکست و چهار پیروزی بوده و اکنون 13 امتیازی است و در مکان پنجم جدول مسابقات قرار دارد.

وی افزود: تا پایان مرحله مقدماتی مسابقات سه دیدار باقیمانده است که یکی از حساس‌ترین مسابقات ما در هفته جاری برابر شاهین بوشهر در کرمان برگزار می‌شود، پیروزی در این دیدار می‌تواند کمک ‌زیادی به تیم داشته باشد.

توکلی خاطرنشان کرد: نوع نگاه من به تیم با نگاهی که به این تیم‌ قبل از فصل ‌داشتم، هیچ تغییری نکرده است، کادر فنی تیم تصمیم داشت تا با تیمی کاملا بومی و به لیگ برتر کشور صعود کند و اکنون نیز همین دیدگاه را دنبال می‌کند، اما در این بین مشکلات ناشی از مصدومیت بازیکنان کلیدی به تیم لطمه زد.

سرمربی تیم بسکتبال صنعت مس کرمان گفت: تیم مس در پایان هفته چهارم و با توجه به یک بازی کمتر در جایگاه سوم جدول قرار داشت، ما تیم صنعت نفت صدرنشین را در کرمان شکست دادیم این یعنی تیم ما در شرایط خیلی خوبی قرار داشت.

وی گفت:‌ بازیکن کلیدی تیم مس مصدوم شد و مصدومیت بازیکنان کلیدی ادامه‌دار بود و این بار در دور برگشت مسابقات و با توجه به پیروزی در دو هفته نخست مسابقات یکی دیگر از بازیکنان خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم.

توکلی عنوان کرد: به جرات می‌گویم، تیم ما اگر با مصدومیت‌های بازیکنان کلیدی‌ خود مواجهه نشده بود، ‌اکنون با یک و یا حداکثر دو باخت در صدر جدول مسابقات قرار داشت، افرادی که از بسکتبال شناخت کافی دارند به خوبی مطلع هستند که اگر بازیکن اصلی تیم در بسکتبال مصدوم شود، بازیکن ذخیره به راحتی نمی‌تواند جای خالی آن فرد را پر کند. 

وی افزود: با تمام این تفاسیر همه باخت‌های ما به غیر از باخت برابر نفت آبادان با اختلاف پنج تا هشت امتیاز بوده‌ و همه این موارد نشان‌دهنده این مسئله است، بازیکنان ذخیره مس هم تلاش خود را برای موفقیت تیم به کار گرفته‌اند در دیدار مقابل نفت آبادان نیز کادر فنی تنها سه بازیکن اصلی خود را در اختیار داشت‌ و من انتظار و توقع‌ا‌م شکست یا نتیجه‌ای دیگر بود.

توکلی ابراز داشت: از نظر من مسائل مدیریتی و برنامه‌ریزی اولویت نخست برای پیشرفت بسکتبال استان کرمان ‌است، باید به کار پایه و زیر‌بنایی توجه بیشتری شود، حمایت مالی و مدیریت دو رکن اساسی رونق ورزش ما می‌توانند لقب گیرند، اما در گذشته حرفی از پول و اسپانسر نبود، عامل موفقیت ورزش توجه به ورزش در مدارس و کار پایه بود.

وی بیان داشت: اکنون اگر هیئت بسکتبال استان کرمان یک مدرسه بسکتبال قوی و با برنامه داشت‌ می‌توانست کمک زیادی به رونق این رشته در استان و معرفی استعداد‌ها به جامعه بسکتبال داشته باشد، مدارس خصوصی در بسکتبال کرمان هستند، اما خروجی آن چنانی ندارند و نتوانسته‌اند به رونق این رشته کمک کنند.

توکلی در مورد اینکه آیا همچنان منتقد وضعیت هیئت بسکتبال استان کرمان است، گفت: بله من هنوز هم منتقد این وضعیت هستم، تعطیلی تیم‌های پایه و بی‌انگیزه بودن بسکتبالیست‌های کرمانی همه حکایت از کم‌توجهی مسئولان هیئت به این رشته را دارد. 

وی خاطرنشان کرد: ‌از سال 79 تا سال 83 بسکتبال کرمان همواره در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان روی سکو قرار داشت و عنوان‌های برتر کشور را در این رده‌‌های سنی کسب کرد و حتی دو کاپیتان تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان کشورمان کرمانی بودند، اما اکنون وضعیت چگونه است.

توکلی گفت: تصور می‌کنم اگر نخواهم نسبت به این وضعیت انتقادی نکنم، جای تعجب است از سال 84 تا به‌ حال یک بازیکن از کرمان به اردوی تیم‌های ملی بسکتبال دعوت نشده و طی پنج سال گذشته تیم‌های نوجوانان و جوانان کرمان به مسابقات کشوری اعزام نشده‌اند.

انتهای پیام/80011/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول