اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

رشته جدید رول بال در اصفهان رونمایی شد / ترکیبی از رشته هندبال، بسکتبال و اسکیت

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت اسکیت استان اصفهان گفت: برای نخستین بار در کشور و در اصفهان رشته جدید رول بال به رشته‌های اسکیت اضافه شد.

رشته جدید رول بال در اصفهان رونمایی شد / ترکیبی از رشته هندبال، بسکتبال و اسکیت

علیرضا ذوالقدر شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با حضور سرپرست فدراسیون اسکیت رشته جدید رول بال برای نخستین بار در کشور و در اصفهان رونمایی و به رشته‌های اسکیت اضافه شد.

وی تصریح کرد: ورزش اسکیت از رشته‌های سرعت و استقامت، اسکیت هاکی، اسکیت نمایشی، اسکیت اگرسیو و برد، و اسکیت سرعت با مانع تشکیل شده که رشته رول بال نیز که تلفیقی از رشته‌های ورزشی بسکتبال، هندبال و اسکیت می‌باشد برای نخستین بار در کشور و در اصفهان راه‌اندازی شد.

رئیس هیئت اسکیت استان اصفهان با اشاره به ویژگی‌های این رشته اضافه کرد: رشته رول بال 12 بازیکن دارد که از شش بازیکن اصلی داخل زمین تشکیل شده که دو داور نیز این رشته را قضاوت می‌کنند.

وی ادامه داد: توپ این رشته چیزی شبیه توپ بسکتبال و حرکات زمینی آن  مانند این رشته و دروازه‌های آن نیز مانند دروازه هندبال است و ورزشکاران در این رشته باید با کفش اسکیت در زمین حاضر شوند.

ذوالقدر شجاعی با بیان اینکه در حال حاضر 45 نفر را در اصفهان برای این رشته آموزش داده‌ایم افزود: 32 نفر از این افراد بانوان هستند که توسط مدرسین بین‌المللی تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

وی گفت: در بهمن ماه نیز کلاس مربی‌گری این رشته به صورت کشوری در اصفهان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت اسکیت استان اصفهان با بیان اینکه رشته رول بال چندین سال است که در آسیا و جهان وجود دارد تاکید کرد: از آنجا که اصفهان همواره سرآمد مسائل مختلف کشوری بوده تصمیم بر این شد این رشته برای نخستین بار در اصفهان راه‌اندازی شود و از سال آینده نیز رقابت‌های لیگ رشته رول بال را در اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم.

وی گفت: جا دارد از جواهری مدیر کل اداره ورزش و جوانان اصفهان، اخوان نماینده محترم مجلس و محمدیان سرپرست فدراسیون اسکیت که با حمایت‌های خود ما را در راه‌اندازی این رشته یاری کردند تشکر کنم.

شجاعی ذوالقدر در ادامه نیز به برگزاری یک دوره کلاس مربی‌گری درجه سه اسکیت هاکی اشاره کرد و افزود: این کلاس در سه روز پایانی هفته جاری در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین هفته آینده نیز دوره مربی‌گری توجیهی پایه در دو بخش بانوان و آقایان و در شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63020/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول