اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین خبر داد

ساماندهی سامانه نهضت سوادآموزی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین گفت: با به روز شدن سامانه نهضت سوادآموزی آمار و مشخصات سکونت بی‌سوادان در قزوین مشخص می‌شود.

ساماندهی سامانه نهضت سوادآموزی در قزوین

نقی سیاهکلی‌مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: دقیق نبودن مشخصات افراد بی‌سواد از مشکلات آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین در جذب آنان به تحصیل است.

وی بیان کرد: متأسفانه آدرس سکونت بی‌سوادان در سامانه نهضت سوادآموزی در گذشته ثبت شده که به دلیل مستأجر بودن و جابه‌جایی، اطلاعات محل سکونت آنان به صورت دقیق و شفاف در این سامانه وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه سرشماری سال 90 صورت گرفته، افزود: بر این اساس وزارت آموزش و پرورش با مرکز آمار تفاهمنامه‌ای را منعقد کرده که آخرین و جدیدترین اطلاعات محل سکونت بی‌سوادان را در اختیار این وزارت قرار دهد تا با تحقق این امر سامانه نهضت سوادآموزی ساماندهی و به روز ‌شود تا با تحقق این امر مشکلات آموزش و پرورش در جذب آنان به سوادآموزی برطرف ‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین با بیان اینکه در سال گذشته نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش ادغام شده، بیان داشت: آموزش و پرورش در ساختار جدید با انجام دادن فعالیت‌هایی در سه محور برون‌سپاری، تحکیم و انتقال برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی تلاش می‌کند.

سیاهکلی‌مرادی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه «آموزش  پرورش از همه توان و ظرفیتش برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی استفاده کند»، عنوان کرد:‌ آموزش و پرورش در این راستا با برنامه‌ریزی هدفمند تلاش می‌کند تا بتواند این هدف را در زمان کوتاهی محقق کند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با موسسات و شرکت‌های آموزشی قراردادی با هدف ریشه‌کردن بی‌سوادی منعقد کرده، یادآور شد: این نهاد لیست افراد بی‌سواد را در اختیار این موسسات قرار می‌دهد تا با شناسایی این افراد آنان را مورد تعلیم و تربیت قرار دهند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین با اشاره به اینکه ‌آموزش و پرورش از افراد بی‌سواد که دوره‌های لازم را در موسسات و شرکت‌های آموزشی گذراند‌ه‌اند آزمون می‌گیرد، گفت: این نهاد به ازای هر فرد بی‌سواد که در این آزمون قبول شود مبلغ 350 هزار تومان را به این موسسات پرداخت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه با تشکیل نهضت سوادآموزی تعداد زیادی از مردم بی‌سواد در شهرها و روستاهای محروم باسواد شده‌اند، متذکر شد: آموزشیاران این نهضت مهارتهای خواندن و نوشتن را به خوبی به بی‌سوادان آموزش می‌دهند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین اذعان داشت: اکنون آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین 56 آموزشیار دارد که به بیش از 336 سوادآموز در کلاس‌ها آموزش می‌دهد.

انتهای پیام/77009/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول