اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی استاندار هرمزگان:

نیازسنجی دقیق از نیازها، سبب تقویت ناشر است

خبرگزاری فارس: مشاور عالی استاندار هرمزگان گفت: ناشران باید کتاب‌های خود را مطابق با نیازهای مردم هر منطقه به نمایشگاه‌ها ارائه و عرضه کنند.

نیازسنجی دقیق از نیازها، سبب تقویت ناشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی علامه‌زاده یک‌شنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه دهم کتاب استانی هرمزگان در همین راستا با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه کاری بسیار بزرگ و ارزنده است، اظهار داشت: هر کار بزرگ حسن‌ها و معایبی را در پی دارد که روی هم رفته نقاط قوت نمایشگاه کتاب هرمزگان برجسته و قابل اعتنا بود.

وی ادامه داد: طی بازدیدی که از نمایشگاه داشتم اکثر غرفه داران از میزان استقبال و خرید مردم ابراز رضایت داشتند اما در این میان نیز ناشران تخصصی به لحاظ محتوای خاص کتاب‌هایشان فروش قابل اعتنایی نکرده بودند.

مشاور عالی استاندار هرمزگان با بیان اینکه استقبالی که از نمایشگاه‌های کتاب در ایران و به ویژه نمایشگاه تهران می‌شود در کل جهان بی‌نظیر است، افزود: این امر نشان‌گر دید وسیع فرهنگی مردم است.

علامه‌زاده گفت: نحوه انتخاب ناشران در میزان استقبال مردم و خرید آنها بسیار تعیین کننده است و در این راستا معتقدیم امسال در این حوزه نسبت به سال‌های گذشته در مجموع بهتر عمل و سیاست‌گذاری شده است.

وی ضمن تاکید بر به روز بودن کتاب‌های قابل ارائه در نمایشگاه‌های کتاب استانی، خاطر نشان کرد: اکثر غرفه‌ها سعی کرده بودند تازه‌های نشر کشور را به نمایشگاه استانی هرمزگان بیاورند اما در بعضی از حوزه‌ها نیز ضعف هایی مشاهده می‌شد.

این مسئول یادآور شد: نزدیک به 90 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در استان هرمزگان مشغول تحصیل و علم آموزی هستند و توجه به نیازهای مطالعاتی این قشر و سایر اقشار می‌تواند در زمینه استقبال بیشتر از نمایشگاه‌های کتاب استانی و شهرستانی مثمر ثمر واقع شود.

وی در پایان با بیان اینکه کتاب‌ها و ناشران باید منطبق بر نیازهای روز جامعه و علاقه‌مندان در هر استان نسبت به حضور در نماشگاه‌ها اقدام کنند، افزود: با توجه به اینکه استقبال و فروش متأثر از نوع نیازها و برآورده شدن آنها در نمایشگاه است، گفت: باید توجه داشت که اگر برخی از ناشران از استقبال کمتری برخوردار می‌شوند به دلیل نوع و نحوه حضور آنهاست.

انتهای پیام/88001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول