اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدیری ابیانه در مازندران مطرح کرد

سهم هر ایرانی از بودجه 92 حدود 105 هزار تومان

خبرگزاری فارس: کارشناس عالی وزارت امور خارجه گفت: در سال 92 سهم هر ایرانی از بودجه عمومی کشور حدود 105 هزار تومان است و این در حالی است که در سال 90 این رقم به حدود 180 هزار تومان می‌رسید.

سهم هر ایرانی از بودجه 92 حدود 105 هزار تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدحسن قدیری‌ابیانه در نشستی با بسیجیان مازندران با موضوع اقتصاد مقاومتی و 9 دی اظهار داشت: خیلی‌ها معتقدند که اگر درآمد‌های نفتی در کشور درست توزیع شود مشکلات فعلی اقتصادی کشور حل می‌شود.

وی بیان داشت: برای صحت و سقم این اظهارنظر اول باید بررسی شود که سرانه درآمد نفتی هر ایرانی ماهانه چه‌قدر است.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه با ارائه اسناد و مدارکی اعلام کرد که سرانه هر ایرانی از درآمد نفت در صورت فروش روزانه 2 میلیون 300 هزار بشکه نفت و در ماه حدود 67 هزار تومان است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب به ازای هر ایرانی 5 برابر فعلی نفت صادر می‌شد و عمر متوسط ایرانی‌ها در آن سال‌ها حدود 52 سال بود.

ابیانه در ادامه بیان داشت: در طی 33 سال در کشور محرومیت‌زدایی انجام شد ولی میزان محرومیت به حدی جدی است که هنوز مشکلات برخی مناطق محروم کامل نشد.

وی در ادامه یادآور شد: صادرات نفت کاهش پیدا کرد و اگر روند صادرات قبلی کشور ادامه داشت ممکن بود در حال حاضر کشور با چالش جدی مواجه شود.

مسئولان دبی و امارات بیشتر درآمدهای نفتی‌شان را در یک نقطه محدود متمرکز کردند

کارشناس عالی وزارت امور خارجه با اشاره به مقایسه برخی افراد که برخی شهرهای ایران را با دبی و امارت مقایسه می‌کنند، بیان داشت: مسئولان دبی و امارات بیشتر درآمدهای نفتی‌شان را در یک نقطه محدود متمرکز کردند و اگر ایران می‌خواست راه دبی و سایر کشورهای عربی را در پیش بگیرد با صرف هزینه نفتی کشور در کیش و قشم این دو جزیره کشور بهتر از سایر جزایر عربی می‌شدند.

وی خواستار بررسی بیشتر مردم در درآمدها و هزینه‌های فعلی کشور شد تا به واقعیت‌های موجود که اطراف مسئولان اعلام می‌شود برسند.

این مسئول در ادامه با اشاره به کسانی که اعلام می‌کنند درآمدهای نفتی کشور ما چنین است و چنان است و یا برخی مواقع در انتخابات مطرح می‌شود که با حضور من درآمدهای مردم دگرگون می‌شود، گفت: افرادی که این‌گونه در مورد درآمدهای نفتی اظهار نظر می‌کنند به واقعیت‌های بودجه و هزینه‌های پیش رو دولت و مجلس اطلاعی ندارند و می‌خواهند به جوسازی بپردازند.

خطاب رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تنها مربوط به مسئولان نیست

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: باید با فرهنگ‌سازی مناسب به سمت اقتصاد مقاومتی روی آوریم و آحاد مردم خودشان را در رفع مشکلات اقتصادی کشور سهیم بدانند.

سفیر سابق ایران در مکزیک ادامه داد: خطاب رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تنها مربوط به مسئولان نیست و همه مردم باید در این امر سهیم باشند.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا نشود. باید شعار اقتصاد ریاضتی بدهیم و همانند اروپائیان که در حال حاضر با این موضوع درگیر هستند مواجه شویم.

در سال 92 سهم هر ایرانی از بودجه عمومی حدود 105 هزار تومان است

ابیانه یادآور شد: اقتصاد ریاضتی به اروپائیان به خاطر درگیری مسائل اقتصادی به آن‌ها تحمیل شد در صورتی که خود اروپاییان مایل به اجرای آن نبودند و اقتصاد ریاضتی خود را به مردم اروپا تحمیل کرد.

وی در بخشی از سخنانش به بودجه تدوین شده به ازای هر ایرانی اشاره کرد و گفت: در سال 92 سهم هر ایرانی از بودجه عمومی کشور حدود 105 هزار تومان است و این در حالی است که در سال 90 این رقم به حدود 180 هزار تومان می‌رسید.

کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه با انتقاد از میزان تعطیلات در کشور بیان داشت: به ازای هر روز تعطیلات در کشور 190 هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود، آیا در ایران کسی جرأت دارد که بگوید یک روز از میزان تعطیلات ما کم شود.

هدف از تحریم‌ها فاصله انداختن بین مردم و نظام است

وی تاکید کرد: برای رفع مشکل کنونی در کشور نیاز است تک تک مردم به سمت بهتر کار کردن بروند و تک تک افراد جامعه نسبت به هم رویکرد مثبت داشته باشند.

وی ادامه داد: در کل ایران یک جعبه میوه نداریم که زیر و روی آن یکی باشد. مشکل فرهنگی داریم و برای مبارزه و تهاجم نیاز است مشکل فرهنگی کشور برطرف شود.

ابیانه یادآور شد: در حال حاضر کشورمان با توطئه و تحریم زیادی مواجه است و این تحریم‌ها تا زمان انتخابات نیز ادامه دارد و هدف این تحریم‌ها فاصله انداختن بین مردم و نظام است.

سازش با کشورهای غربی مشکلی از کشور حل نمی‌کند

وی در ادامه با اشاره به سیگنال‌هایی در مورد سازش ایران با برخی کشورهای غربی بیان داشت: سازش با کشورهای غربی مشکلی از کشور حل نمی‌کند و بیان موضوع سازش این است که دوباره فتنه‌گران روی کار بیایند.

وی ادامه داد: اگر مردم اشتباه کنند و افراد دوستدار واقعی نظام اسلامی ایران روی کار نیایند نه تنها فشار بر مردم برداشته نمی‌شود بلکه بیشتر نیز می‌شود.

کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه بیان داشت: اگر جریان فتنه قبلی با حمایت بیگانگان در کشور همراه بود جریان انحرافی کلید فتنه را در کشور روشن می‌کرد.

وی در پایان گفت: جریان انحرافی با هدف پیوستن به ضدانقلاب سعی دارد در کشور مسائلی را ایجاد کند که به نفع نظام و انقلاب نیست.

انتهای پیام/86004/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول