اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه بروجن:

تکمیل امامزاده بلداجی 60 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن گفت: تکمیل امامزاده حمزه علی(ع) بلداجی نیازمند 60 میلیارد ریال اعتبار است.

تکمیل امامزاده بلداجی 60 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محسن غلامیان صبح امروز در نشست مدیران اوقاف این استان با مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: گردشگری مذهبی یکی از رایج‌ترین اشکال گردشگری در سراسر جهان است که سابقه آن به قرون و اعصار گذشته مرتبط می‎شود.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های مذهبی، زیارتگاه‌ها و اماکن مقدس هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می‌کنند، گفت: از نظر سازمان جهانی جهانگردى، مذهب به عنوان یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های سفر شناخته شده است.

غلامیان خاطرنشان کرد: گردشگری وسیله‌ای است که افراد را با مذاهب و فرهنگ‌های متفاوت به یکدیگر پیوند می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا همدیگر را با وجود تنش‌های سیاسی و اجتماعى، بهتر درک کنند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن از احداث 14 زائر سرای جدید در جوار بارگاه متبرک امامزاده حمزه علی(ع) خبر داد و گفت: امامزاده حمزه ابن علی(ع) بلداجی نیز یکی از مهم‌ترین کانون‌های توریستی این استان است که روزانه زائرین و مسافرین بسیاری از اقصی نقاط کشور به این بقعه متبرکه مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به روند توسعه محوطه این امامزاده، گفت: محوطه سازی، احداث پارکینگ، احداث بازارچه، احداث مسجد از جمله اقدامات صورت گرفته محسوب می‎شود.

غلامیان با بیان اینکه تکمیل امامزاده حمزه علی(ع) بلداجی نیازمند 60 میلیارد ریال اعتبار است، ابراز داشت: تاکنون بیش از 2 میلیارد ریال هزینه برای اجرای این طرح هزینه شده است.

* تأمین زیرساخت‌های گردشگری در چهارمحال و بختیاری ضروری است

این مسئول در ادامه بر ضرورت بسترسازی برای افزایش ورود گردشگران مذهبی به این استان، بیان داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده هم اکنون زیارت، هدف اول سفر بسیاری از مردم کشورهای مسلمان و عربی است، بنابراین می‌توان از این امکان استفاده کرد و با تبلیغات در این‌گونه کشورها زمینه ورود گردشگران مذهبی و توسعه توریسم زیارتی را فراهم کرد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن خاطرنشان کرد: البته این در شرایطی است که ابتدا زیرساخت‌های موردنیاز ورود گردشگران فراهم باشد.

غلامیان اذعان داشت: در مجموع، رونق صنعت گردشگری می‌تواند موجب تحول اقتصادى، کسب درآمد و همچنین اشتغال‌زایی در کشور شود.

انتهای پیام/68003/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول