اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاونت قرآنی وزارت ارشاد خواستار شد

ایجاد بخش اختصاصی با موضوع فعالیت‌های قرآنی در رسانه‌ها

خبرگزاری فارس: مشاور معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درخواست بنده از رسانه‌های استانی ایجاد بخش اختصاصی با موضوع فعالیت‌های قرآنی است تا بتوان با دقت و قوت تمام حجم فعالیت‌های قرآنی را در موضوعات مختلف پیگیری کرد.

ایجاد بخش اختصاصی با موضوع فعالیت‌های قرآنی در رسانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی قنواتی امشب در جلسه هماهنگی و تبادل نظر پیرامون فعالیت‌های قرآنی در رسانه‌ها اظهار کرد: بخش قابل توجهی از قاریان کشور از مشهد مقدس هستند و خراسان‌رضوی دارای جایگاه ویژه‌ای در امر فعالیت‌های قرآنی است.

مشاور معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب دو سال پیش فرمودند باید از 70میلیون جمعیت هر کشوری 10 میلیون آن حافظ قرآن باشد و در این راستا فعالیت‌های قرآنی باید در جامعه نمود ویژه‌ای پیدا کند.

قنواتی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی را تشکیل داد و این وزارتخانه با ایجاد معاونت جدید قرآن و عترت که کارکرد موضوعی دارد، طرح‌های بزرگ ملی مانند حفظ و تلاوت را در برنامه‌های خود قرار داد.

وی یادآور شد: طرح ملی تلاوت با هدف خوشه‌ای از شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها شناسایی افراد را انجام داد تا با تعلیم نظام‌مند در دو دوره 16 ماهه بتوان قاریان بین‌المللی را تربیت و تحویل جامعه اسلامی داد.

مشاور معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: انتظار می‌رود در بحث مفاهیم و آشنایی جوانان کشور و تمام افرادی‌که به حفظ قرآن می‌پردازند با ترجمه آیات صحیفه قرآن آشنا بوده و بتوانند معانی آن را درک کنند.

قنواتی افزود: ساماندهی و تمرکز فعالیت‌های قرآنی انتظاری است که در کشورهای اسلامی به وجود می‌آید و باید برای آن تلاش کرد.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار امتحانات آموزش روانخوانی در تمام کشور  به صورت سراسری برگزار شد و همچنین موسسات قرآنی در حوزه معاونت با توجه به سوابق و توانمندی آنها مجوز داده شد.

مشاور معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: درخواست بنده از رسانه‌های استانی ایجاد بخش اختصاصی با موضوع فعالیت‌های قرآنی است تا بتوان با دقت و قوت تمام حجم فعالیت‌های قرآنی را در موضوعات مختلف پیگیری کرد.

انتهای پیام/70002/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول