اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از یک معارفه

درد دل 1.5 ساعته فرماندار تا سماجت برای برکناریش

خبرگزاری فارس: معارفه فرماندار جدید اردبیل و تودیع یوسف اکبری بعد از شش سال به عنوان با سابقه‌ترین فرماندار دولت احمدی‌نژاد به سخنرانی 1.5 ساعته او و درد و دل‌های بسیار طولانی ختم شد.

درد دل 1.5 ساعته فرماندار تا سماجت برای برکناریش

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که ظهر امروز در محل فرمانداری اردبیل برگزار شد، تودیع یوسف اکبری و معارفه کاظم دبیر به عنوان فرماندار جدید اردبیل حاشیه‌های جالبی داشت که از نظر می‌گذرد:

* مراسم معارفه با حدود 20 دقیقه تأخیر در حالی برگزار شد که به جز فرماندار اردبیل همه در مراسم حاضر بودند و چشم‌ها به در بود تا یوسف اکبری ورود پیدا کند و سئوال اکثر شرکت‌کنندگان در مراسم این بود که چرا اکبری با استاندار اردبیل همراه نشده و در مراسم حضور نیافته است که اکبری بعد از قرائت قرآن و نواخته شدن سرود کشورمان به سرعت در قامت یک مجری‌، سخنران پشت تریبون حاضر شد و سخنرانی خود را آغاز کرد.

* برخی از شرکت‌کنندگان که به آمدن و یا نیامدن یوسف اکبری در مراسم تودیع خود در شک و تردید بودند با مشاهده او در پشت تریبون آن هم به یکباره تعجب کرده اما کار عجیب اکبری این بود که بیش از 1.5 ساعت پشت تریبون یکسره سخنرانی کرد و از عملکرد خود و برخی از مسایل پشت پرده سخن به میان آورد.

* یوسف اکبری حدود 10 دقیقه از اوایل سخنرانی خود را به موضوع 9 دی و همچنین تقدیر و تشکر از استانداران سابق، فرمانداران سابق، نمایندگان سابق و فعلی، تشکر از اعضای شورای تأمین، شورای اداری اردبیل، شهرداران و شوراهای شهر، بخشداران، دهیاران، رؤسای هیئت‌های مذهبی، ‌اصحاب رسانه و خبر و همچنین دلسوزان شهر اختصاص داد و به صورت مبسوط از همه افراد با نام بردن از مقامات و مسئولان قدردانی کرد.

* اکبری در این مراسم تلویحا در قالب طنز به تلاش چهار ماهه استاندار اردبیل و سماجت او برای برکناری فرمانداری اردبیل اشاره کرد و گفت: من در تعجبم چگونه معاون سیاسی و امنیتی استاندار در عصر معارفه استاندار جدید اردبیل با حضور در دفتر فرمانداری حاضر و خواستار جابه‌جایی بنده شدند.

* وی بارها در هنگام سخنرانی که با متانت و آرامش کامل سخنان را ادا می‌کرد به روحیه حاشیه‌گریزی خود اشاره کرد و افزود: هرگز سعی نکردم برای مدیر یا مسئولی مشکل‌آفرین باشم بلکه سعی کردم با متانت، سکوت و آرامش و حفظ اصول اخلاقی و ادب با دیگران معاشرت کنم.

خدمت در شهر اردبیل گواراتر از پست‌های پرطمطراق در سایر مناطق است

* به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در این جلسه همچنین به صراحت تصریح کرد: بنده هر وقت تحت فشار بودم، سعی کردم بیشتر کار و تلاش کنم و هرگز از اصولم عقب‌نشینی نکرده و استقامت در کار و انجام وظیفه را بر خودم واجب دانستم که البته چندین سمت از جمله معاون سیاسی استانداری همدان را به من پیشنهاد کردند اما به پیشنهاددهنده‌ها اعلام کردم فرمانداری و بخشداری در شهر و دیار خودم را بر هر پست و مقامی ترجیح می‌دهم.

* اکبری بارها به دوران شش ساله مسئولیت خود به عنوان یک حرکت ماندگار و خاطره خوش اشاره کرد و اظهار داشت: بنده به رغم برخی خواهش و تمنای اهالی رسانه در اتفاقات اخیر ترجیح دادم بیشتر سکوت کنم و هرگونه انتشار خبر واکنشی در مقابل اتفاقات اخیر از سوی بنده کذب محض است چرا که بنده هیچ وقت نخواستم وارد مجادلات سیاسی شوم.

* وی در بخشی از سخنان خود یادآور شد: در هفت، هشت سال گذشته به دایرةالمعارف تمام تحرکات سیاسی تبدیل شدم و همه اتفاقات را به خوبی رصد می‌کنم.

* این مسئول یاد و خاطره فرمانداران سابق اردبیل یعقوب پریوند، اروجعلی محمدی، مرحوم حشمت‌الله خسروی، احمد ضیائی، صادق سروری و جواد صبور را گرامی داشت و از مرحوم عباس سید حاتمی و شهید نادر دیرین به عنوان یار صدیق و همراه به نیکی یاد کرد.

* اکبری در مدت سخنرانی طولانی خود در چهار فصل مطالب و رویدادهای هفت سال گذشته را تبیین کرد و گریزی به ماجراهای قبل از انتخابات ریاست جمهوری نهم زد و خاطره‌ای از شایعات حضور و یا عدم حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نهم به میان آورد و به صراحت اعلام کرد گفتمان خلق شده در 27 خرداد را نباید با گفتمان چهار تیرماه اشتباه بگیریم.

* فرماندار اردبیل در دو فصل دوم و چهارم که مربوط به مسایل استانی و پشت پرده برخی از انتخاب‌ها و انتصاب ها بود، ‌ورود پیدا نکرد اما به گلایه از افرادی که در دولت نهم و دهم سمت گرفتند اما با کنار گذاشتن از دولت به جوسازی و انتقادهای ناروا روی آوردند، به شدت انتقاد کرد و گفت: باید سعه‌صدر و تحملمان را به حدی بالا ببریم تا مبادا دچار خودشیفتگی مدیریتی شویم.

* اکبری اعلام کرد که علی نیکزاد در صدارت راه و شهرسازی بارها در تماس‌های تلفنی اعلام کرده که چرا خواسته‌ای از سوی بنده مطرح نمی‌شود که من نیز گفته‌ام که نمی‌خواهم برای مدیر دلسوز و وزیری که آبروی استان و منطقه است، کوچک‌ترین مزاحمت کاری ایجاد کنم.

* وی به صراحت اعلام کرد که خود و خانواده‌اش فدای تفکر الهی و ارزشی این نظام ارزشمند است و بنده هنگامی که برای مسئولیت فرمانداری اردبیل برگزیده شدم در یکی از امامزاده‌ها از خداوند خواستم تا به من مجاهدت و مراقبت نفس، رعایت ادب، حفظ بصیرت و معرفت، صداقت و مردی و مردانگی و همچنین وفای به عهد عنایت کند.

* اکبری به موضوع عاقبت بخیری نیز اشاره کرد و ادامه داد: عاقبت بخیری در همیشه ماندن نیست، بلکه در نام نیک و افعال، اعمال و خاطره نیکو است که می‌تواند، جاودانه باشد.

* وی اضافه کرد: بنده اهل طومار نوشتن و لرزیده سخن گفتن پشت تریبون نیستم بلکه معتقدم با پاک دستی مسئولیت را پذیرفته‌ام و با پاک دستی نیز از این مسئولیت کنار می‌کشم چرا که در این دوران مسئولیت نه برای خود و نه برای اطرافیانم کیسه دوخته بودم و اجازه ندادم در این شش سال کسی از اطرافیانم از موقعیت بنده سواستفاده کند.

* اکبری با کنایه نیش‌دار خطاب به استاندار نیز گفت: نمی‌دانم که آب و هوای قزوین و کهکیلویه و بویر احمد چه تأثیری بر اکبر نیکزاد گذاشته است که این‌گونه در عزل بنده تلاش و سماجت داشته است.

* وی بارها به قلم منصف اهالی رسانه و مطبوعات نیز اشاره کرد و افزود: اهالی رسانه در شش سال مسئولیت فرمانداری نزدیک‌ترین و همراه‌ترین دوستان و صدیق‌ترین یارانی بودند که توانستیم با همراهی آنها حرکت‌های مثبت و سازنده‌ای را انجام دهیم.

* اکبری همچنین به شوخی تصریح کرد:‌ گیرنده بنده به قدری قوی است که در اولین روزهای حضور اکبر نیکزاد متوجه صحبت‌های مبنی بر برکناری خودم شدم و سعی کردم با این کار به نحوی کنار بیایم.

* فرماندار سابق اردبیل در پایان این مراسم چند دعا را به زبان آورد و با خواندن شعری که حکایت از تغییر و تحولات مدیریتی و آمدن و رفتن داشت، به صحبت‌های 1.5 ساعته خود پایان داد.

* در این مراسم نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد صریح از یکی از نمایندگان که فرماندار اردبیل را به ناروا مجرم خوانده بود از فرهنگ غلط رایج شده در استان در بی‌حرمتی به ساحت مدیران و دلسوزان نظام به شدت انتقاد کرد.

* کمال‌الدین پیرمؤذن که در چندین نوبت اشعاری را به زبان فارسی و ترکی در ابهت و عظمت اردبیل قرائت می‌کرد از صادق سروری فرماندار  اصلاح طلب سابق اردبیل که در حال حاضر در  استانداری عزلت گزیده‌، حمایت کرد.

* در پایان این مراسم تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و همچنین تشکل‌های مردمی از زحمات یوسف اکبری قدردانی کرده و برای ادامه مسئولیت او در پست‌های جدید آرزوی موفقیت کردند.

انتهای پیام/62001‌/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول