اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی لنجان:

تنبلی چشم دلیل نابینایی یک‌ میلیون نفر در کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی لنجان گفت: تنبلی چشم یا همان آمبلیوپی دلیل نابینائی یا کم بینایی بیش از یک ‌میلیون نفر از مردم کشور است.

تنبلی چشم دلیل نابینایی یک‌ میلیون نفر در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان محمد حسین صادقی پیش از ظهر امروز در جلسه توجیهی مربیان مجری طرح پیشگیری از تنبلی چشم اظهار کرد: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از سال 1376 به همت سازمان بهزیستی در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمده و جامعه هدف آن کودکان زیر شش سال است و باید تمامی سعی خود را انجام دهیم تا این امر در کشور کمتر شود.

وی افزود: در سال گذشته تعداد 7هزار و 237 کودک در سطح شهرستان لنجان مورد معاینه قرار گرفته که از این تعداد 903 نفر مشکوک تشخیص داده شدند که از طریق سیستم ارجاع این طرح جهت معاینه دقیق تر به پزشکان متخصص ارجاع داده شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان گفت: در سال جاری به منظور توسعه سطح پوشش اجرای این طرح و فراگیر کردن آن در سطح شهرستان لنجان با هماهنگی تعدادی از مهدهای کودک منتخب تحت نظارت بهزیستی اقدام به ایجاد 20 پایگاه دائمی سنجش بینائی کرد و از والدین دارای کودک زیر شش سال خواست که تا پایان آذر ماه سال جاری به این پایگاه‌ها از سلامت بینایی چشم فرزندان خود اطمینان حاصل کنند.

صادقی یاد اور شد:تنبلی چشم به عنوان یک بیماری شایع در کشور باید مورد پیشگیری قرار گیرد و اداره بهزیستی در کشور نیز سعی در برطرف کردن این بیماری در سطح کشور و به مراتب نیز در شهرستان لنجان توانسته ایم به خوبی عمل کنیم.

انتهای پیام/2301/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول