اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی فردوس:

چشمان 2 هزار کودک در فردوس معاینه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی فردوس از معاینه چشمان بیش از دو هزار کودک سه تا شش سال در این شهرستان خبر داد.

چشمان 2 هزار کودک در فردوس معاینه می‌شود

سیدحسین پارسای‌محبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: با هدف پیشگیری از کم‌بینایی و نابینایی، طرح بینایی‌سنجی در مهدهای کودک شهری و روستایی و همچنین مراکز بهداشت سطح شهرستان انجام می‌شود.

وی جمعیت کودکان سه تا شش سال فردوس را 2 هزار و 104 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد کودک در پایگاه‌های ثابت و سیار شهرستان معاینه و کودکان مشکوک به اختلال بینایی به بینایی‌سنج معرفی و با ویزیت رایگان مورد درمان قرار می‌گیرند.

رئیس اداره بهزیستی فردوس افزود: در سال گذشته تعداد هزار و 832 کودک سه تا شش سال مورد معاینه چشم قرار گرفتند که از این تعداد 79 کودک مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شدند.

* 756 کودک زیر پوشش طرح دهان و دندان در فردوس

پارسای محبی تصریح کرد: در سال جاری تعداد 756 کودک بالای سه سال زیر پوشش طرح دهان و دندان قرار می‌گیرند که این طرح از 25 آذرماه آغاز و تا پایان سال جاری نیز ادامه دارد.

وی یادآور شد: بر اساس قرارداد سه ساله با شبکه بهداشت و درمان فردوس، طرح دهان و دندان برای سومین سال متوالی و در روزهای شنبه و دوشنبه هر هفته در محل کلینیک فرهنگیان این شهرستان انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی فردوس هدف از اجرای طرح دهان و دندان را پیشگیری از پوسیدگی دندان و محافظت از آن و همچنین نحوه آموزش صحیح مسواک زدن به کودکان عنوان کرد و گفت: برخی از خانواده‌ها در سنین پایین به سلامت دهان و دهان کودکان خود توجه ندارند.

انتهای پیام/ 69007/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول