اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراوان:

تابعیت دوگانه از مشکلات ثبت وقایع حیاتی در سراوان است

خبرگزاری فارس: فرماندار سراوان گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه ثبت وقایع حیاتی در شهرستان سراوان وجود دارد، وجود تابعیت دوگانه برخی از شهروندان است.

تابعیت دوگانه از مشکلات ثبت وقایع حیاتی در سراوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، محمداکبر چاکرزهی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی سراوان اظهار داشت: با توجه به اهمیت ثبت وقایع حیاتی در تصمیم‌گیری‌های کشور و زمینه‌های مختلف و ضرورت توجه خاص به این مقوله به ویژه در امر برنامه‌ریزی در مورد تأمین منابع و توسعه و آبادانی و نیز انجام خدمات هر منطقه ضروری است.

وی افزود: مرزی بودن شهرستان سراوان و احتمال ورود اتباع خارجی حتی ازدواج‌های غیرقانونی ممکن است مشکلاتی را برای سیستم ثبت احوال ایجاد کند که در این مورد هم ضرورت همکاری بیشتر مردم و دستگاهای مربوطه را می‌طلبد.

فرماندار سراوان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات ثبت وقایع حیاتی در این شهرستان وجود تابعیت دوگانه برخی از شهروندان است که خواستار پیگیری و برخورد با این گونه افراد هستیم.

رئیس ثبت احوال سراوان نیز در ادامه این جلسه گفت: همکاری مردم و به ویژه دهیاران در ثبت وقایع حیاتی در موعد قانونی با آگهی بیشتر مردم توسط رسانه‌ها، ثبت احوال و دهیاران رشد خوبی داشته است.

جلال هاشم‌زهی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در شهرستان سراوان 6 هزار و 500 مورد ولادت، 860 مورد فوت، 980 مورد ازدواج و 90 مورد طلاق ثبت شده است که از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.

وی بیان داشت: ثبت وقایع حیاتی در شهرستان سراوان 1.5 درصد، رشد صعودی داشته است.

رئیس ثبت احوال سراوان تصریح کرد: یکی از خدمات دولت الکترونیک در بحث دسترسی بهتر مردم، ایجاد آرشیو الکترونیکی اسناد است که از ابتدای سال‌جاری و اجرای طرح، 180 هزار برگ اسکن و در سیستم ثبت شده است و همشهریان می‌توانند در هر نقطه از کشور، خدمات سجلی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/75002/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول