اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:

برای موفقیت در امتحان‎های گوناگون باید از تاریخ عبرت گرفت

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: انسان دائماً در حال امتحان است و برای موفقیت در امتحان‌های گوناگون باید از تاریخ عبرت گرفت.

برای موفقیت در امتحان‎های گوناگون باید از تاریخ عبرت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سید علی طاهری شامگاه شنبه در جمع بسیجیان شهر گرگان اظهار داشت: انسان دائماً در حال امتحان و آزمایش شدن است و برای اینکه بتواند در امتحان‎های مختلف سربلند باشد باید از تاریخ درس بگیرد و در دین ما اتفاقاتی که در تاریخ اسلام رخ داده است، بهترین الگو برای پیروز شدن در امتحانات است.

وی در ادامه گفت: اینکه کسی به زبان بیاورد که مسلمان شده است، کافی نیست و در مراحل عملی است که ایمان انسان ثابت می‎شود.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی که آغاز شد مردم پای کار آمدند و به ندای امام عزیز لبیک گفتند و انقلاب شکل گرفت و به پیروزی رسید و انقلاب اسلامی برپا شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی با این نظام همراهی کردند و گفتند نظام را قبول داریم اما با پیروزی انقلاب امتحان بعدی جریانات بعد از پیروزی انقلاب بود در این صحنه‎ها هم عده‎ای امتحان شدند. برخی صحنه‎ها بعد از پیروزی انقلاب که پیش آمد درجات افراد انقلابی تائید می‎شد. عده‎ای در آزمون شکل‎گیری انقلاب نمره قبولی گرفتند  و عده‎ای در همان ایام مردود شدند.

وی افزود: هر چه در این سی و چند ساله جلو می‎آییم امتحان‎ها سنگین‎تر می‎شوند عده‎ای اهل دفاع مقدس نبودند و در آن امتحان نمره قبولی نگرفتند عده‎ای هم در دفاع مقدس آمدند و جانفشانی کردند اما در آزمون رحلت امام و در موضوع جانشین امام نمره قبولی نگرفتند.

طاهری با بیان اینکه فتنه 88 آخرین امتحانی نبود که ما با آن روبرو شدیم خاطرنشان کرد: هم سنت الهی و هم احادیث ما به ما این پیام را می‎دهند که انسان دائماً در حال آزمون است تمامی نشانه‎ها و روایات به ما اثبات می‎کند که هرچه ما پیش برویم امتحان‎ها سخت‎تر می‎شود.

وی اضافه کرد: خیلی‎ها در امتحان‎های گذشته نمره قبولی گرفتند، اما در فتنه 88 مردود شدند پس باید به این نتیجه برسیم که امتحان‎های بعدی سخت‎تر و سنگین‎تر است.

در فتنه 88 برخی نتوانستند از امتحان پیروز و سربلند باشند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در فتنه 88 برخی نتوانستند از امتحان پیروز و سربلند باشند افزود: یک سال بعد از فتنه 88 یعنی در تابستان 1389 یکی از تئوری‎پردازهای آمریکایی به سابقه شکل‎گیری فتنه 88 اشاره کرد و گفت: از اردیبهشت 1387 برنامه‎ریزی کوتاه‎مدت برای فتنه 88 انجام شد و بحث تقلب در انتخابات 88 آغاز شد.

طاهری عنوان کرد: یک برنامه‎ریزی میان‎مدت نیز در دستور کار فتنه‎گران بود که از تیر ماه 1378 شروع شد، بعد این برنامه با حضور امت حزب‎اله  و حضور در صحنه در 18 تیر 1378 فتنه خنثی شد که بعد از آن یک برنامه‎ریزی عظیم 10 ساله شکل گرفت تا اینکه تصمیم بگیرند در سال 1388 چه اتفاقی بیافتد.

وی گفت: البته یک بار نیز آنها در سال 1384 وارد میدان شدند و می‎خواستند با مطرح کردن تقلب در انتخابات 1384 نقشه‎های خود را عملی کنند، ولی وقتی به راس جریان رسیدند آنها موفق نشدند چون در آن زمان، شرایط را مناسب نمی‎دیدند اما بحث تقلب به سال 1388 رسید و از 20 سال پیش مطرح شد و بحث تقلب و این برنامه‎ریزی از 10 سال پیش برنامه‎ریزی شد که این برنامه‎ریزی از برنامه‎های میان‎مدت بود.

طاهری با اشاره به اعترافات نظریه‎پرداز آمریکایی بیان کرد: به اعتراف آن نظریه‎پرداز آمریکایی یک سال بعد از انتخابات اعلام کرد که برنامه‎ریزی برای راه‎اندازی اتفاقات و فتنه سال 88 یک سابقه 30 ساله دارد.

وی ادامه داد: برای طرح نقشه و فتنه سال 88 در دوران نخست وزیری میرحسین موسوی با او و افراد دفتر نخست وزیری او ارتباط داشتیم با افرادی همچون تاج‎زاده و بهزاد نبوی و از همان زمان آنها با خارج ارتباط داشتند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه شما می‎بینید قبل از فتنه 88 تا همین الان هم مقام معظم رهبری در اکثر سخنرانی‎ها بر فتنه 88 اشاره می‎کند، یک جهت آن این است که این فتنه، یک فتنه طبیعی و عادی و کوچک نبود و بسیار برنامه‎ریزی دقیق داشت.

رهبر انقلاب عوامل اصلی فتنه را اصحاب فتنه خطاب می‎کنند

طاهری با اشاره به سخنرانی‎های رهبر معظم انقلاب در خصوص معرفی فتنه و عوامل داخلی و خارجی آن افزود: نکته ظریفی که رهبر انقلاب در سخنرانی‎هایشان در معرفی فتنه 88 به آن اشاره دارند، این است که عوامل اصلی فتنه در داخل کشور را هیچ وقت رهبران فتنه معرفی نکردند و آنها را با عنوان اصحاب فتنه خطاب کردند.

وی افزود: این نکته نشان‎دهنده این است که این فتنه داخلی نبوده و راس آن آمریکا، انگلیس، اسرائیل این مثلث شیطانی حضور داشتند و ابزارهای آنها در داخل کشور افرادی چون میرحسین موسوی بودند.

در زمان اصلاحات آموزش‎های گوناگونی در کشور در خصوص فتنه داده شده است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمان اصلاحات، آموزش‎های گوناگونی در کشور در خصوص فتنه داده شده است افزود: قلب فتنه در خارج از کشور بوده و برنامه‎ریزی‎ها آنجا انجام می‎شده و برنامه‎ریزی‎های اصلی در خارج از کشور انجام می‎شده و توسط افراد داخلی پیاده ‎شده است.

وی افزود: چندین نفر از بزرگان نظریه‎پرداز آمریکایی در دوره اصلاحات به ایران آمدند و در دانشگاه‎ها و در بین خبرنگاران نفوذ کردند و افرادی که مستعد جاسوسی و براندازی نظام مقدس اسلامی هستند را برای آموزش به کشورهای دیگر برده و روی آنها سرمایه‎گذاری عظیمی انجام دادند.

غیر از اصحاب فتنه برخی از خواص از ساکتین فتنه بودند

طاهری با اشاره به اینکه ساکتین فتنه دو دسته است، افزود: عده‎ای از ساکتین فتنه آنهایی هستند که قلباً با اصحاب فتنه همراه بودند، اما فضا را مساعد نمی‎دیدند که اظهار نظر کنند، آنها سکوتشان از روی فهم بود نه از روی جهل، دلشان با اصحاب فتنه بود اما بروز نمی‎دادند، اینها نیز از نظر مردم همان اصحاب فتنه‎اند و با آنها تفاوتی ندارند، زیرا یکی ساکت بوده و دیگری در میدان حضور داشته است.

طاهری گفت: اما برخی از خواص ساکت نتوانستند تشخیص دهند که این یک فتنه عظیم و بزرگ است، آنها اگر چه انسان‎های بزرگی بودند اما درکشان از این موضوع ضعیف بوده و نتوانستند همانند عموم مردم سریع تشخیص دهند و کسی که درکش از مردم عادی پایین‎تر است دیگر نمی‎توان به او اعتماد کرد.

فتنه‎گران باید جبران مافات کنند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح موضوع بازگشت بزرگان فتنه به عرصه سیاسی کشور افزود: اینکه برخی در آستانه انتخابات آینده بحث برگشت بزرگان فتنه به عرصه انتخابات را مطرح می‎کنند موضوع مهمی است، اگر آنها از اصحاب فتنه باشند که تکلیفشان مشخص است و در صورتی که توبه هم بکنند اگر جبران نکنند توبه آنها قابل قبول نیست چون همه می‎دانیم که یکی از شرایط توبه جبران گذشته است و فقط اینکه بگویند ما پشیمان شده‎ایم کافی نیست.

انتهای پیام/2307/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول