اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جمهور صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از میدان نفتی سروستان

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: خط لوله انتقال نفت میدان سروستان به شیراز تا دو ماه دیگر با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

بهره‌برداری از میدان نفتی سروستان

حسین صادق عابدین امروز در حاشیه برپایی جلسه ستاد سرمایه‌گذاری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در راستای حذف فرایندهای موازی و کوتاه کردن فرایندها، بر اساس تبصره چهار ماده هفت سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، رئیس جمهور موظف است هیئتی را تشکیل دهد و مقررات دست و پاگیر توسط این هیئت حذف شود.

وی افزود: اعضای این هیئت باید مقررات اضافی را احصا و حذف کنند تا سرمایه‌گذاری، صنعت و تولید با مقررات زائد و زمان طولانی مراجعات متعدد گرفتن مجوزها مواجه نباشد.

صادق عابدین ادامه داد: از سوی دیگر طبق قانون شخص رئیس جمهور، وزرا و هیئت دولت می‌توانند اختیارات خود را تفویض کنند.

وی اضافه کرد: این اختیارات به استانداران تفویض شد و بنابر مفاد آن استاندار می‌تواند از سوی وزرا و معاونان رئیس جمهور تصمیم‌گیری کند و این تصمیم لازم‌الاجراست.

نماینده دولت در استان فارس تصریح کرد: اگر استاندار، وزیر کشور و وزیر دادگستری صورتجلسه‌ای را تنظیم کنند به منزله مصوبه دولت بوده و لازم‌الاجرا است و نیاز به ابلاغ ندارد.

به گفته وی، در حقیقت با تفویض این اختیارات تمرکز‌زدایی شده و مدیران کل دستگاه‌ها می‌توانند از این ظرفیت برای حل مشکلات و رفع موانع استفاده کنند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: بعضی از استعلامات نیاز به کار کارشناسی، حضور ارباب رجوع یا بررسی‌های فنی دارد و همین موضوع باعث تاخیر آن می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر بعضی از استعلامات زائد است و دستگاه‌ها خود آن را وضع کرده‌اند که باید حذف شود.

استاندار فارس گفت: پس از حذف مقررات زائد پاسخی که به سرمایه‌گذار داده می‌شود پاسخ مثبت نخواهد بود اما همین پاسخ‌های مثبت یا منفی باید سریع داده شود.

وی تصریح کرد: شخصی که انتظار فراقانونی داشته باشد اگر صد سال منتظر باشد پاسخ نخواهد گرفت.

صادق عابدین با بیان اینکه فضای سرمایه‌گذاری در فارس تابعی از سرمایه‌گذاری در کشور است، ادامه داد: امیدواریم با تثبیت نرخ ارز تا پایان سال سرمایه‌‌گذاری‌هایی که زمینه آن فراهم شده تصویب شود تا همچنان رتبه نخست سرمایه‌گذاری را حفظ کنیم.

استاندار فارس از حل مشکل زیست‌محیطی خط لوله نفت سروستان خبر داد و گفت: خط لوله انتقال نفت و میعانات گازی میدان سروستان از پارک حفاظت شده «بمو» منتقل شده و تا دو ماه دیگر با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش فارس، نفت تولیدی از میدان سروستان در 110 کیلومتری جنوب شرقی شیراز به عنوان خوراک پالایشگاه شیراز به این پالایشگاه منتقل و با توجه به کیفیت بالای آن جایگزین بخشی از نفت گچساران می‌شود.

خط لوله انتقال نفت به طول 102 کیلومتر از میدان سعادت‌آباد تا پالایشگاه شیراز ساخته می‌شود که تا‌کنون حدود 100 کیلومتر آن احداث و عملیات لوله‌گذاری این خط انجام شده است.

انتهای پیام/2448/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول