اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری فارس:

رشد غیرمتعارف جرم در جامعه نگران کننده است

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: رشد غیرمتعارف جرم در جامعه نگران کننده است.

رشد غیرمتعارف جرم در جامعه نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، احمد رحمانیان دوشنبه شب در مراسم اختتامیه سومین کارگاه علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌های شرق فارس اظهار داشت: جرم همزاد جامعه بشری بوده و جامعه‌ای را نمی‌توانیم پیدا کنیم که در آن جرم وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه رشد غیرمتعارف جرم در جامعه نگران‌کننده است، افزود: در بحث پیشگیری از وقوع جرم در دوران بعد از انقلاب آنچنان که باید توجه نشده و شاید علت آن، توقع نتیجه دادن سریع بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با بیان اینکه قانون‌گذار در حوزه پیشگیری تعریف مناسبی ارائه کرده است، افزود: بحث پیشگیری از وقوع جرم ناظر بر مدیریت چشمگیر در این زمینه بوده و تمام دستگاه‌ها با مشارکت دستگاه قضایی باید در زمینه پیشگیری از وقوع جرم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در لایحه پیشگیری بحث تشکیل شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم پیش‌بینی شده است، بیان کرد: این شورا متشکل از دستگاه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره بوده و هیچ دستگاهی وجود ندارد که در حوزه پیشگیری به صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش نداشته باشند.

رحمانیان با بیان اینکه امر پیشگیری محل تعامل دستگاه‌های قضایی با غیرقضایی است، خاطرنشان کرد: گزارش جهانی نشان دهنده این بوده که رشد جرم و جنایت در دنیا از رشد جمعیت پیشی گرفته است.

وی با بیان اینکه خرد جمعی ایجاب می‌کند که در زمینه پیشگیری از وقوع جرم یک کار اساسی و منسجم صورت گیرد، گفت: هدف از برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از وقوع جرم رسیدن به یک فرهنگ و ادبیات مشترک در این حوزه است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به برگزاری سومین دوره کارگاه علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم به میزبانی جهرم، خاطرنشان کرد: در این جلسه که با حضور 120 مدیر اجرایی از شهرستان‌های فیروزآباد، زرین دشت و جهرم شکل گرفت، مدل یک کار عملی از آخرین اسناد و دستاوردهای دنیا ارائه شد.

انتهای پیام/2448/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول