اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پیشگیری‌ قوه قضائیه:

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همت مضاعف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل پیشگیری‌های وضعی، امنیتی و انتظامی قوه قضائیه گفت: با توجه به کثرت تنوع و فراوانی مطالب و موضوعات پیشگیری تلاش منسجم و سازمان یافته معطوف به پیشگیری از وقوع جرم نیازمند تلاش و همت مضاعف است.

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همت مضاعف است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محسن صادقی در نشست تخصصی رؤسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های کرمان با اشاره به ضرورت ملی در امر پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: پیشگیری یک مفهوم فرآیندی است و ساختار مدیریت پیشگیری در کشور نیز بر اساس این فرآیند شکل گرفته است.

وی از پیشگیری شکل‌گیری و انگیزه ارتکاب جرم به عنوان فاز نخست در فرآیند پیشگیری یاد کرد و افزود: برهم زدن موقعیت جرم و سلب ابزار ارتکاب جرم از بزهکار مصمم به ارتکاب جرم، فاز دوم محسوب می‌شود.

صادقی ادامه داد: در فاز سوم اجرای عدالت کیفری و انجام اقدامات تامینی و تربیتی برای جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم توسط بزهکار مد نظر است.

وی مدیریت پیشگیری در کشور و تعیین مرجعی پایدار برای تصدی این مدیریت را از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: شاخص‌سازی، رصد و پایش مستمر، دیده‌بانی و اعلام هشدار و فعال‌سازی همه ظرفیت‌های کشور در امر پیشگیری جزو اولویت‌های اساسی و عمده در مدیریت پیشگیری کشور است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی، امنیتی و انتظامی قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم را یک مقوله فرابخشی، فراقوه‌ای و فراحقوقی دانست و عنوان کرد: پیشگیری از وقوع جرم صرفاً با بهره‌گیری از نهادهای دولتی امکان‌پذیر نبوده و با بهره‌مندی از مشارکت‌های مردمی و نهادهای مدنی و در سایه همکاری‌ها و هماهنگی با سازمان‌های بین‌المللی در جرائم فراملی امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کثرت تنوع و فراوانی مطالب و موضوعات پیشگیری و عقب‌ماندگی تاریخی کشور، تلاش منسجم و سازمان یافته معطوف به پیشگیری از وقوع جرم نیازمند تلاش و همت مضاعف است.

صادقی با اشاره منویات امام راحل و مقام معظم رهبری در امر پیشگیری گفت: مسئولان و مدیران باید منویات امام راحل و مقام معظم رهبری را در مقوله پیشگیری از وقوع جرم مد نظر داشته و بر اساس آن طرح و برنامه ارائه دهند.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول