اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان:

آموزشگاه‌های آزاد نقش بسزایی در توانمندسازی نیروی انسانی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: آموزشگاه‌های آزاد نقش بسزایی در توانمندسازی نیروی انسانی دارند و بازوی پرتوان بخش دولتی در ارائه آموزش های مهارتی هستند.

آموزشگاه‌های آزاد نقش بسزایی در توانمندسازی نیروی انسانی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مهدی باقری صبح امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی رؤسای کانون و انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان‌های غرب کشور در همدان اظهار داشت: انتظار می‌رود مدیران آموزشگاه‌های آزاد نیز با آشنایی با قوانین موجود، حقوق خود را از نمایندگان پیگیری کنند.

وی با اشاره به قدمت چندین دهه فعالیت آموزشگاه‌ها در حوزه آموزش‌های مهارتی گفت: این نشست با هدف تقویت و تعامل هرچه بیشتر با آموزشگاه‌ها و بررسی نقاط قوت و ضعف و ارائه پیشنهادات بخش خصوصی برگزار شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان اظهار داشت: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای همگام با بخش دولتی آموزش‌های مهارتی مورد نیاز جامعه را پوشش می‌دهند و در مجموع تعهدات آموزشی بخش خصوصی بیشتر از تعهدات آموزشی بخش دولتی است که این حاکی از حمایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از بخش خصوصی و تقویت و حمایت از آن‌هاست.

وی تأکید کرد: آموزشگاه‌های آزاد نقش بسزایی در توانمندسازی نیروی انسانی دارند و بازوی پرتوان بخش دولتی در ارائه آموزش های مهارتی هستند.

باقری در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: آموزشگاه‌های آزاد استان علاوه بر آموزش بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفرساعت در همدان، در برنامه‌های فرهنگی نیز حضوری پررنگ داشته‌اند.

وی ادامه داد: برگزاری بیش از 20 سمینار آموزشی فرهنگی، بازدید از واحدهای صنعتی، دیدار با ائمه جمعه و برگزاری جشنواره‌های مهارتی بخشی از فعالیت‌های جانبی آموزشگاه‌های آزاد استان همدان در دو سال گذشته بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار کرد: مجموعه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور دلسوزانه کار می‌کنند تا جوانان ما کار یاد بگیرند.

سید احمد حسنی‌حلم ادامه داد: خیلی از جوانان سواد دارند ولی مهارت و هنر ندارند و باید به مراکز فنی و حرفه‌ای هدایت شوند.

وی با بیان اینکه کشور ایران، کشوری غنی و ثروتمند است بیان کرد: مشکل بزرگ ما عدم مدیریت صحیح و عدم بهره‌برداری از امکانات و منابع است و این زیبنده یک کشور اسلامی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: باید از کارهای کوچک شروع کرد و همین مراکز فنی و حرفه ای اگر حمایت شوند و مهارت‌آموختگان این مراکز بعد از ورود به بازار کار بتوانند کارگاه‌های کوچکی دایر کنند قدم مؤثری در ایجاد اشتغال خواهد بود.

شایان ذکر است در ادامه نشست رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد استان همدان و رؤسای کانون و انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان‌های همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و لرستان به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل آموزشگاه‌ها پرداختند.

انتهای پیام/89002/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول